Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، علی علی آبادی فراهانی در خصوص برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر " واردات 4 هزار میلیارد تومان کالا با 44 کارت بازرگانی اجاره‌ای" تصریح کرد: از ابتدای امسال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در راستای ساماندهی و بررسی صلاحیت حرفه ای دارندگان کارت بازرگانی و به منظور غربال گری کارت‌های صادره موجود، کارگروه پالایش کارت بازرگانی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظایف این کارگروه افزود: پس از بررسی لازم در خصوص احراز صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان جدید دریافت کارت و بررسی عملکرد دارندگان کارت بازرگانی فعلی، در صورت مشاهده موارد خارج از ضابطه، درخواست جدید و یا کارت های موجود ابطال می شود.

علی آبادی فراهانی همچنین یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف شده اند تا از صدور هر گونه کارت بازرگانی تحت عنوان " موقت" و "یک بار مصرف" و یا عناوین مشابه خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خبر دیگری با عنوان " مرزهای سیستان و بلوچستان دروازه کالاهای خارجی/ واردات 900 میلیاردی از گمرکات جنوب شرق در 5 ماهه اول سال" یادآور شد: سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی کشور و دارای حدود 1.5 میلیون نفر مرزنشین و 7 بازارچه مشترک مرزی است و بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی مشمول مبادلات مرزی خواهد بود.

خروج اقلام وارداتی از سیستان و بلوچستان با نظر شورای ساماندهی مبادلات مرزی و استرداد معافیت‌های متعلقه امکان پذیر است

علی آبادی فراهانی با اعلام اینکه واردات توسط مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی آن‌ها صرفاً پس از صادرات کالا و بر اساس فهرست اقلام قابل ورود امکان پذیر است، افزود: با توجه به اینکه این ورود اقلام در راستای تأمین معیشت مرزنشین است پس بر اساس ماده 9 قانون ساماندهی مبادلات مرزی در سطح استان توزیع می‌شود و خروج این اقلام از استان پس از کسب نظر شورای ساماندهی مبادلات مرزی و استرداد معافیت‌های متعلقه امکان پذیر است.

وی در پایان تصریح کرد: واردات کالا از منطقه آزاد چابهار نیز تحت قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی انجام می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته بین مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد و اکنون با بررسی‌های انجام شده تایید شده است.

کد خبر 750797

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات