Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@07:52:30 GMT

اعتراضات کارگری در آتن

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۴۸۳۳

اعتراضات کارگری در آتن

صدها نفر از مردم یونان در اعتراض به اصلاحات جدید مربوط به قانون کار که از سوی وام دهندگان بین المللی درخواست شده است، در آتن تظاهرات کردند. به گزارش فرارو، اعتراض کنندگان به ساختمان وزارت کار در آتن حمله کردند و وارد دفتر «ایفی آکتسوگلو» Effie Achtsioglou وزیر کار این کشور شدند. اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول با پرداخت وام به یونان، این کشور را از شرایط ورشکستگی خارج کردند اما در ازای آن خواستار اجرای جدی سیاست های ریاضتی شدند که تغییر در قانون کار نیز بخشی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد، اقلام خوراکی خانوار کارگری را هم پوشش نمی‌دهد

نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره دستمزد گفت: دستمزد فعلی نمیتواند اقلام خوراکی خانوار کارگران را پوشش دهد چه برسد به اقلام غیر خوراکی. روش تعیین فعلی دستمزد می بایست تغییر یابد. - اخبار اقتصادی -

محمدرضا باقر متانی، نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ با اشاره به اینکه اعضای شورایعالی کار می بایست مطابق معیشت و قانون مزد را مصوب نمایند گفت: مزد تعیین شده می بایست مطابق قانون معیشت خانوار کارگران را پوشش دهد، دستمزد با توجه به در نظر گرفتن هزینه های یک زندگی استاندارد و مطلوب تعیین شود نه حداقل های زندگی!

این فعال کارگری گفت : یکی از نمایندگان شورایعالی کار بدون کار کارشناسی و بررسی کارزار حداقل دستمزد پانزده میلیون تومان را به راه انداخته است . تبصره 2 قانون کار راه را نشان داده است . سوال اینجاست چرا باید قبل از مذاکرات نرخ تعیین نمایید؟

وی اظهار داشت: دستمزد فعلی نمیتواند اقلام خوراکی خانوار کارگران را پوشش دهد چه برسد به اقلام غیر خوراکی. روش تعیین فعلی دستمزد می بایست تغییر یابد.

متانی افزود :اگر به فکر راه نجات تولید و اشتغال هستیم می بایست دستمزد ها را بیش از تورم افزایش داده و قدرت خرید کارگران را حفظ نماییم.تورم اتفاق افتاده در سبد هزینه، ملاک محاسبه می باشد نه تورم درآمد سال گذشته.

این فعال کارگری ادامه داد: از نمایندگان کارگری شورایعالی عالی کار درخواست داریم مطابق تبصره 2 ماده 41 قانون کار توافق کرده و خط قرمز جامعه کارگری را حفظ نمایند و مانند سال گذشته عمل ننمایند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • وزیر کار : تعیین حداقل مزد کارگران را سال آینده به مجلس می‌سپاریم
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • اعتراض شدید کارگران به پیشنهاد عجیب دولت درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ گلپور: کارگران صدقه‌بگیر دولت نیستند
  • دستمزد، اقلام خوراکی خانوار کارگری را هم پوشش نمی‌دهد
  • در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، ۲۰۲ نفر از مردم کشته شدند
  • در جریان اعتراضات سال گذشته، ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند
  • اعتراض ستارگان WWE به حرف‌های جنجالی راک؛ قانون برای همه یکسان نیست
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به سرکوب حداقل دستمزد کارگری
  • پلیس به عنوان مجری قانون باید مورد احترام و تکریم باشد