Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بخشی از محصولات کشاورزی در دست دلالان قرار دارد و آنان زمینه افزایش قیمت در بازار را فراهم می کنند.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، 'علی اوسط هاشمی' افزود: نباید بگذاریم آنهایی که در تولید نقشی ندارند، زحمات کشاورزان را نصیب خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در عصر خوداتکایی، شبکه های تعاون روستایی باری بر دوش دولت نبوده اند اما در عین حال این شبکه ها به بازنگری نیاز دارند.
«ما باید به سمت برندسازی و نقش آفرینی بیشتر تعاونی های تولیدی و روستایی در حوزه کشاورزی حرکت کنیم».
وی اضافه کرد: تعاونی ها باید نقش خود را در زمینه بازاررسانی محصولات کشاورزی نمایان کنند.
هاشمی شبکه های تعاونی تولید را از سرمایه های ملی و ارزشمند همسو با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: این شبکه ها بر پایه نقش آفرینی مردم و با اتکا بر خرد جمعی ایجاد شده اند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تعاونی ها می توانند گلوگاه اجتماعی در حوزه کشاورزی باشند و ما باید خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم آماده کنیم.
این مسوول پایه گذاری یک نظام نو و تحولزا را از مهمترین رسالت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: ما بر اساس رسالتی که داریم باید پشتوانه تولید و حامی مصرف کنندگان باشیم.
به گفته وی، نظارت، هدایت، حمایت و ارتقای تعاونی های تولیدی و روستایی از ماموریت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است.
وی بر افزایش سطح توانمندی های علمی و مهارت ها تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقای بهره وری، استفاده بهینه از منابع تولید، کشت های نوین و بهینه بندی در بخش کشاورزی هستیم باید به سمت توانایی های علمی و مهارت ها حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، نزدیک به 6 هزار شرکت تعاونی و اتحادیه و همچنین نزدیک به 1200 واحد صنفی و انجمن های تخصصی محصولی زیر پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران فعالیت می کنند.
بیش از 90 درصد بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی زیر پوشش این شبکه مولد قرار می گیرند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام*9186*1961*
خبرنگار: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟