Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست مشترک مدیران هیأت امناء صرفه‌جویی ارزی و تعدادی از اعضای هیأت امناء بنیاد «بخشش» به منظور هم‌افزایی بین مدیران مرتبط با کاشت حلزونی کشور برگزار شد.
در این نشست، محمد فرهادی، رئیس مرکز کاشت حلزونی بیمارستان رسول اکرم(ص) و رئیس هیأت امناء بخشش با ذکر آماری از افراد ناشنوا و تعداد افراد کاشت شده در جهان و ایران، اظهار کرد: اولین عمل جراحی کاشت در دنیا در سال ۱۹۶۱ و اولین عمل جراحی کاشت در ایران در سال ۱۳۷۰ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متأسفانه آمار ناشنوایی در جهان روبه افزایش است و بیشترین آمار ناشنوایی ژنتیک در کشور مربوط به جنوب و جنوب غرب کشوراست.
رئیس هیأت امناء «بخشش» تعداد افراد کاشت شده در جهان را حدود ۴۰۰ هزار نفر دانست و گفت: در ایران ۹۰۲۷ نفر عمل کاشت را انجام داده‌‎اند و بهترین زمان مطلوب برای کاشت را بین ۱ تا ۱.۵ سالگی است.
وزیر سابق علوم با بیان اینکه در سال جاری یک جوان کاشت حلزونی شده توانست رتبه ۵۶ رشته دندانپزشکی را کسب نماید، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این نوع معلولیت سلامت کامل پس از انجام کاشت حلزونی است و به همین دلیل تلاش در جهت رفع این معضل در جامعه یکی از امور مهم، تأثیر گذار و خداپسندانه است.
در این نشست همچنین حسین قریب، رئیس هیأت امناء صرفه‌جویی ارزی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هیأت امناء اظهار داشت، بودجه مصوب برای امر کاشت حلزونی ۴۰ میلیارد تومان بوده که فعلا ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.
وی از مذاکره هیأت امناء با یکی از شرکت‌های تأمین کننده پروتز خبر داد و یادآور شد: بزودی در نشستی با مدیران هیأت امناء صرفه‌جویی ارزی مشکلات موجود و تأخیر در ورود پروتز را با روش فاینانس حل کنیم.
رئیس هیأت امناء صرفه‌جویی ارزی همچنین مذاکرات با وزیر بهداشت و درمان را در جهت تسریع در واردات پروتز کاشت و رفع موانع موجود را مثبت و راهگشا برشمرد و افزود: با همکاری «بخشش» مشکلات پس از کاشت خانواده‌های نیازمند نیز همچون گذشته برطرف شود.
در ادامه نوروزی، عضو هیأت مدیره و اجل‌لوئیان، مدیر عامل «بخشش» نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله این مجموعه نوپا از عزم جدی هیأت امناء و هیأت مدیره «بخشش» در توسعه حمایت‌های کاشت و پس از کاشت، ورود «بخشش» به موضوع پیشگیری و ایجاد بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز ۱۱ گانه با همکاری مدیران مراکز کاشت حلزونی در سراسر کشور را از موارد مهم و کلیدی فعالیت‌های "بخشش" دانست.
اجل‌لوئیان بیان کرد: با هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد تومان سالانه ۱۰ درصد از جمعیت ۱۰۰۰ نفری متولدین ناشنوای کشور را کاهش می‌یابد و این یک کار حرکت بسیار ارزشمندی است که در صورت استمرار می‌تواند ظرف ۱۰ سال تولدکودک ناشنوا را تقریباً به ۱۰۰ نفر در سال تقلیل دهد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام و تعیین تکلیف ۳۶ سامانه و زیرسامانه، عملیات پیش‌راه‌اندازی واحد اوره با اولویت خطوط زیرزمینی (UG) آغاز شد.

پارسا افزود: تکمیل عملیات راه‌اندازی این واحد منجر به افزایش یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت اسمی تولید اوره کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: سفارش گذاری آخرین سری تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل نهایی عملیات نصب و ساختمان این واحد انجام و با رسیدن راکتور اوره، عملیات راه‌اندازی این واحد وارد مرحله عملیاتی شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی هنگام گفت: افزایش تولید اوره کشور ضمن این‌که نقش به‌سزایی در امنیت غذایی صنایع پتروشیمی کشور دارد، ارزآوری بسیار بالایی نیز برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز