Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:30:55 GMT

کانون فرهنگی هنری یک مکان مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۵۹۲۳

کانون فرهنگی هنری یک مکان مقدس است

خبرگزاری شبستان: اعظم عسگری مربی قرآنی کانون تخصصی امام حسین(ع) گفت: کانون‌های فرهنگی هنری به واسطه قرار گرفتن در مساجد رنگ بوی این مکان مقدس را دارند و به همین دلیل یک مکان مقدس به حساب می‌آیند.

اعظم عسگری مربی قرآنی کانون تخصصی امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ ضمن معرفی کانون امام حسین(ع) گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) در شهر اندیشه و مسجد جامع امام حسین(ع) قرار دارد و از آنجایی که این کانون از نوع کانون‌های تخصصی می‌باشد در طول سال فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و هنری را به مرحله اجرا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی قرآنی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف در زمینه آموزش قرآن کریم بیان داشت: با توجه به رسالت کانون تخصصی امام حسین(ع)، در طول سال شاهد برگزاری کلاس‌های قرآنی همچون روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم قرآن و تفسیر هستیم که بصورت هفتگی و جداگانه برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان نیز در هر کدام از کلاس‌های آموزشی که مایل هستند می توانند ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: بیش از 20 است  که به عنوان مربی قرآنی مشغول تدریس هستم و در حال حاضر نیز مدت پنج سال است که در کانون تخصصی امام حسین(ع) برای بانوان بالای 20 سال کلاس‌های آموزشی در زمینه های مختلف قرآنی مانند روانخوانی، روخوانی، قواعد تجویدی و خصوصا قواعد تجویدی مربوط به نماز برگزار می نمایم. این کلاس‌ها به شکل گروه‌های 10 نفره و یک جلسه در هفته  برگزار می‌شود که برای کودکان و نوجوانان رایگان می‌باشد اما از افراد بالای 20 سال به دلیل تخصصی بود شهریه‌ی اندک دریافت می‌گردد.

عسگری تصریح کرد: با توجه به اینکه  مقام معظم رهبری فرمودند" آتش به اختیار عمل کنید"من نیز وظایف خود دانستم که با اطاعت امر از ایشان زمان بیشتری را صرف تدریس قرآن  کریم نمایم، به همین دلیل علاوه بر تدریس قرآن در کانون، روزهای یکشنبه نیز با مراجعت به منازل بانوان علاقه‌مند کلاسی با محوریت ظهور امام عصر(عج) برگزار می‌ نمایم.

مربی قرآنی کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) با توجه به اهمیت مقابله با هجمه دشمنان و تهاجمات فرهنگی و مصون ماند نوجوانان از این تهاجمات گفت: جدی‌ترین مشکل برای تربیت نوجوانان همین بحث تهاجم فرهنگی می‌باشد که دشمنان بی‌وقفه و با مبالغ کلان به فرزندان این کشور تحمیل می‌کنند به همین منظور ما نیز برای مصون مانند فرزندانمان از این تهاجمات باید بودجه مناسب با نوع تهاجمی که دشمنان برای فرزندان ایران زمین درنظر گرفته است اختصاص دهیم و با توجه به سن و نوع علایق‌شان آنها را به سمت و سوی کلاس‌های قرآنی و دیگر فعالیت‌های مورد نظر سوق دهیم.

عسگری افزود: همانطور که می دانیم عصر ، عصر تبلیغات است و باید همانگونه که تبلیغ در تمام امور روزمره زندگی مردم وجود دارد برای کلاس های قرآنی و دینی نیز وجود داشته باشد زیرا با تبلیغ کلاس‌های قرانی و استفاده از تبلیغات به شیوه های متنوع شاهد بیشتر حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مراکز قرآنی خواهیم بود.

این مربی قرآنی در خصوص چگونگی ایجاد سبک زندگی قرآنی در جامعه بیان کرد: اگر در جامعه به اندازه کافی شاهد برگزاری محافل قرآنی باشیم و علاوه بر کودکان، نوجوانان و جوانان نیز برای والدین کلاس‌های آموزشی قرآنی و سبک زندگی قرآنی را برگزار نماییم آنگاه می‌توانیم با گرایش بیشتر خانواده به محافل قرآنی، این سبک از زندگی را در جامعه رواج دهیم.

عسگری قرآن را مایه آرامش درونی در خانواده‌ها دانست و افزود: هر فردی با خواند قرآن به آرامش درونی می رسد و این آرامش را به خانه و خانواده نیز منتقل می‌کند. اگر در یک خانواده پدر و مادر دارای آرامش درونی باشند بدون شک آن خانه نیز سرشار از آرامش خواهد بود. من نیز به عنوان مربی قرآنی با خواندن قرآن همواره آرامش درونی را در خود احساس می‌کنم و به دفعات نور قرآن را در زندگی خود و خانواده‌ام دیده‌ام، بارها در سخت‌ترین شرایط زندگی با باز کردن قرآن و صحبت با خدا به آرامش رسیده و از مشکلات عبور کرده‌ام.

وی همچنین از قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) به عنوان دو امر ناگسستنی نام برد و خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده اند: "من دو چیز را میان شما به یادگار گذاشتم قرآن و عترتم"، این جمله به خوبی نشان از اهمیت این دو موضوع دارد که تاکید بر پیوند میان قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) را از سوی آخرین پیامبر اسلام نشان می‌دهد. در همین راستا حجت الاسلام قرائتی مثال زیبایی را بیان کرده است؛ "اگر ما روی تاب بنشینیم و دو زنجیر تاب را قرآن و اهل بیت(ع) فرض کنیم، یکی از زنجیرها را رها کنیم و ما را هل دهند ما می افتیم، اگر دو زنجیر را رها کنیم که صد در صد خواهیم افتاد پس باید هر دو زنجیر را محکم گرفت.

مربی قرآن کانون تخصصی امام حسین(ع) قرآن را تنها وسیله برای هدایت در عصر حاضر دانست و افزود: قرآن نور هدایت است برای رهایی از تاریکی و پیدا کردن مسیر الهی فقط باید عامل به قرآن باشیم، هر روز  خود را موظف بدانیم که به یکی از آیات الهی عمل کنیم تا در طول زندگی به اکثر آیات قرآن عمل کرده باشیم نه اینکه هرکدام که به نفع خودمان است عمل کنیم، اگر قرآن را نور هدایت بدانیم لحظه ای از کلام پروردگار جدا نخواهیم شد.

عسگری در پایان از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک مکان مقدس نام برد و تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به واسطه حضور در مساجد رنگ و بوی مسجدی دارد و به دلیل این حضور کانون‌ها یک مکان مقدس به حساب می‌آیند و باید از این مکان مقدس برای رسیدن اهداف اصلی کانون‌ها که همان رونق مساجد است بهره لازم را برد.


 

 

 

پایان پیام/362

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن