Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت هاي مسلحانه در آمريکا ؛ در 53 مورد تيراندازي گزارش شده در 24 ساعت گذشته در ايالت هاي مختلف آمريکا دستکم 20 نفر کشته و 30 نفر زخمي شدند.
در يکي از تيراندازي هاي گزارش شده در شهر واشنگتن در ناحيه کلمبيا يک نفر کشته شد و دو نفر زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تيراندازي نزديک يک مدرسه راهنمايي در اين منطقه رخ داده است. جزئيات بيشتري از اين حادثه منتشر نشده است. در يک مورد تيراندازي در شهر ناشويل در ايالت تنسي نيز سه نفر کشته و دو نفر ديگر زخمي شدند. پليس يک فرد بيست و چهار ساله را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کرده است. پليس مي گويد علت تيراندازي اختلافات خانوادگي بوده است. دو تن از قربانيان حادثه دو کودک پنج و هشت ساله بودند که هر دوي آنها کشته شدند. در يک مورد تيراندازي در شهر لوئيزويل در ايالت کنتاکي نيز سه نفر کشته شدند. پليس لوئيزويل مي گويد جسد اين سه قرباني را در داخل يک خانه پيدا کرده است. علت کشته شدن اين سه نفر مشخص نيست. يک مورد تيراندازي در شهر شارلوت در ايالت کاروليناي شمالي نيز دو زخمي برجاي گذاشت. حال يکي از زخمي ها وخيم گزارش شده است. هنوز هيچ کس در رابطه با اين حادثه بازداشت نشده است. در سه مورد تيراندازي در ايالت اوهايو در بيست و چهار ساعت گذشته دو نفر کشته شدند و يک نفر زخمي شد.
سيزده مورد از تيراندازي ها در اين مدت کشته يا زخمي نداشته است.
به گزارش مرکز ثبت خشونت هاي مسلحانه در آمريکا، صد و چهل و سه مورد تيراندازي در بيست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا گزارش شده است که در نتيجه آنها پنجاه و دو نفر کشته و هشتاد و چهار نفر زخمي شدند. سي و چهار مورد از تيراندازي ها در اين مدت کشته يا زخمي نداشته است.
بر اين اساس، طي چهل و هشت ساعت گذشته، صد و نود و شش مورد تيراندازي گزارش شده است که در نتيجه آنها هفتاد و دو نفر کشته و صد و چهارده نفر زخمي شدند.
با توجه به اينکه گزارش هاي تيراندازي ها در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل مي شود، آمار تيراندازي هاي بيست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نيز روز يکشنبه نهايي مي شود.
به گزارش مرکز ثبت خشونت هاي مسلحانه در آمريکا ، 1586 مورد تيراندازي از ابتداي سال 2018 تاکنون ( که تنها سيزده روز از آن مي گذرد) در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا به ثبت رسيده است که در نتيجه آنها 475 نفر کشته و 796 نفر زخمي شدند. 21 نفر از قربانيان (کشته يا زخمي) اين حوادث کودکان زير يازده سال هستند و 56 نفر از آنها را نيز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکيل مي دهند. در اين مدت 6 مورد تيراندازي به جمع، 63 مورد حمله به خانه ، 47 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسيله دفاعي و 52 مورد نيز تيراندازي غيرعمدي ثبت شده است.
در يک هفته اخير (16 تا 23 دي) 999 مورد تيراندازي در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا به ثبت رسيده است که در نتيجه آنها 303 نفر کشته و 485 نفر زخمي شدند. 11 نفر از قربانيان (کشته يا زخمي) اين حوادث کودکان زير يازده سال هستند و 40 نفر از آنها را نيز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکيل مي دهند. در اين مدت 4 مورد تيراندازي به جمع، 42 مورد حمله به خانه ، 30 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسيله دفاعي و 27 مورد نيز تيراندازي غيرعمدي ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!