Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا - نشست دوره ای اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب امروز (شنبه) با حضور نمایندگانی از 16 کشور عربی در دمشق پایتخت سوریه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، نشست دفتر دائم اتحادیه عمومی ادیبان و نویسندگان عرب با حضور 16 کشور عربی در هتل الشام در دمشق فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس اتحادیه عمومی نویسندگان عرب در سوریه و معاون دبیرکل اتحادیه ادیبان و نویسندگان عرب در این نشست گفت: دمشق امروز در برابر خواسته های تروریست ها ایستاده و در خط مقدم دفاع از عرب ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر نضال صالح، حمایت از وحدت و یکپارچگی اراضی سوریه و مقاومت در برابر اقدامات تجزیه طلبانه در این کشور و رد دخالت های خارجی در امور سوریه را موضع ثابت این اتحادیه دانست و اظهار داشت: مردم سوریه حق دارند در کشور خود آرامش داشته باشند.
وی تاکید کرد: این نشست حاوی پیام همبستگی با اهالی فرهنگ، ادب و شهروندان سوریه است.
صالح پیشنهاد داد که شعار «به خاطر فلسطین، همه فلسطین» به عنوان مهمترین هدف این دوره از نشست اتحادیه انتخاب شود.
نشست اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب در قالب نشستی با عنوان «فرهنگ روشنفکری، چالش های امروز و فردا» کار خود را در دمشق آغازکرده است.
خاروم**8005*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در همایش عالی‌رتبه میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا درخصوص امنیت منطقه که در روز دوشنبه در لوکزامبورگ برگزار شد، شرکت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، محمد بن عبدالرحمان بن جاسم، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ریاست هیأت قطری در این همایش را برعهده داشت.

در این بیانیه همچنین آمده است، در این همایش تحولات منطقه و راه‌های کاهش تنش، برقراری آرامش به‌ویژه پس از پایان یافتن جنگ غزه، تحولات بحران روسیه و اوکراین و امنیت دریایی و آزادی دریانوردی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور در این همایش شرکت کرد.

در جریان این نشست درخصوص تقویت همکاری امنیتی و راهبردی و تحولات نوار غزه و اطراف آن رایزنی شد و بر اهمیت دستیابی به آتش‌بس و کمک‌رسانی بیشتر تاکید شد.

وزیر خارجه سعودی اعلام کرد که سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد.

وی این سخنان را بسیار مثبت توصیف کرد.

در همین رابطه، شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست جاسم البدیوی، دبیرکل این شورا و همچنین وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین، کویت و عمان مشارکت داشتند.

ریاست این نشست برعهده محمد بن عبدالرحمان بن جاسم از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف اروپا بود.

در همین رابطه، جوزپ بورل خاطرنشان کرد: وضعیت وخیم غزه را نمی‌توان فراموش کرد و ما نیازمند آزادی فوری همه اسرا، برقراری آتش‌بس و کاهش فاجعه انسانی هستیم.

وی در ادامه گفت زمانی که جنگ غزه ادامه داشته باشد، ثبات دائمی در منطقه وجود نخواهد داشت.

البدیوی نیز درجریان این نشست تاکید کرد که این نشست همزمان با شرایط و پیامدهای بسیار خطرناک تداوم عملیات نظامی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و عملیات نظامی در برخی کشورهای عربی همجوار آن برگزار شد.

البدیوی تداوم عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس فوری، ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای دستیابی به راهکاری جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

وی ادامه داد: ما مجددا از تشکیل کنفرانسی بین‌المللی با هدف رایزنی درخصوص مسأله فلسطین و دستیابی به راهکاری برای خاتمه بخشیدن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کنیم.

وی ضمن هشدار نسبت به تشدید عملیات نظامی اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی از تمامی طرف‌ها خواست برای جلوگیری از پیامدها و خطرات جنگ‌ها در منطقه خویشتنداری کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی