Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: نخستین جلسه دادگاه بررسی اتهام سه ضارب مسلح حمله به کارشناسان میراث فرهنگی در تپه تاریخی شه‌رگه این شهرستان با 9 اتهام تفهیم شده اول بهمن برگزار می شود.

سعدالله رحیمی خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این ضاربان در 13 دی سال گذشته 2 کارشناس این اداره و یک عضو انجمن میراث فرهنگی را با سلاح گرم هدف گلوله قرار دادند، افزود: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اتهام سه ضارب مسلح که اقدام به حفر تپه تاریخی شه‌رگه کرده بودند به آنها تفهیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، تخریب، حفاری و کاوش آثار باستانی، حمله مسلحانه، تعرض به مامور دولت، حمل و استفاده از سلاح گرم برای قتل عمد از جمله اتهام های این افراد است و در اول بهمن دادگاه این افراد برگزار می شود و امیدواریم در سریعترین زمین ممکن حکم نیز صادر شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی بانه با بیان اینکه این پرونده پس از یکسال از بررسی به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه پس از وصول گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز به تپه تاریخی شه‌رگه مراجعه کرده بودند.
رحیمی خواه یادآور شد: کارشناسان پس از بازدید از محل حفاری غیرمجاز صورت گرفته شده با وقوع جرم مواجه شده و برحسب وظیفه قانونی خود اقدام به ضبط آثار مربوط به حفاری غیرمجاز کردند ولی هنگام بازگشت به محل پاسگاه انتظامی در میانه راه از سوی این سه نفر مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.
وی گفت: در این حمله علاوه بر زخمی شدن 2 کارشناس گروه تحقیق میراث فرهنگی، 2 انگشت دست عضو انجمن میراث فرهنگی بانه نیز قطع شد، با تلاش ماموران انتظامی ضاربان دو روز بعد دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در سال جاری با همکاری عوامل انتظامی کارشناسان این اداره موفق به کشف و ضبط 25 دستگاه گنج یاب از 25 متهم شده اند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 70 نفر در انجمن میراث فرهنگی بانه متشکل از دهیاران، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان و معتمدان محلی عضو هستند.
تپه باستانی روستای شه رگه از جمله تپه های تاریخی و باستانی شهرستان بانه است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت سیده است.
در شهرستان بانه در مجموع بیش از 30 اثر تاریخی، مذهبی و فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است که در جمع این آثار سه اثر معنوی، پنج اثر طبیعی و 2 رشته صنایع دستی وجود دارد.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 206 اثر تاریخی شامل قلعه ها، تپه ها، محوطه های تاریخی و اماکن مذهبی و زیارتی شناسایی شده دارد.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار: سلیمانی
7469/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در کلیه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و پایانه‌های مسافرتی در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان حمید رضا محققیان، امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ اظهار کرد: امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

وی افزود: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بیان کرد: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 745951

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است