Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@21:47:49 GMT

شان پن: ترامپ دشمن بشر است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۷۲۳۳

خرداد: شان پن در یادداشتی که به مناسبت هشتمین سالگرد زمین‌لرزه ویرانگر سال 2010 در هائیتی در هفته‌نامه تایم منتشر شد، اظهارات "شرم‌آور" دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران اهل هائیتی و آفریقایی را محکوم کرد.
به گزارش خرداد: بازیگر آمریکایی که مؤسس جی/پی یک سازمان کمک‌های بشردوستانه به هائیتی است، در یادداشت خود به این اشاره کرده است که چگونه به‌عنوان یکی از 30 داوطلب به مردم هائیتی کمک کرد تا بعد از فاجعه مرگبار، کشور خود را از نو بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او نوشت: در این زمینِ رنگ و رو رفته که به آن خانه می‌گوییم، مردم هائیتی همسایه‌های ما هست که حمایت از آن‌ها هم خط‌مشی آمریکای بزرگ است و هم یک وظیفه مقدس. در حالی که مهاجران هائیتیایی عموماً با سطوح پایین‌تر آموزش و درآمد در مقایسه با عامه مردم، به ایالات متحده می‌آیند، آن‌ها در مقام پدر و مادر خود را قربانی می‌کنند و پول جمع می‌کنند تا مطمئن شوند فرزندانشان بیشترین فرصت را اینجا دارند. آن‌ها مؤثر هستند. و ارزشی که آن‌ها به جامعه آمریکا اضافه می‌کنند، غیر قابل بحث است.
پن افزود: نقش و روح این مهاجران، به‌عنوان شهروندان آمریکایی و به‌عنوان شهروندانی که سرزمین مادری خود را محترم می‌شمارند، شاید بزرگ‌ترین نمادی باشد که به آمریکا، بزرگی می‌بخشد...
ترامپ روز پنجشنبه 11 ژانویه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره درباره مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و برخی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: چرا افرادی را که از کشورهایی که چاله مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟
ترامپ این سخنان را در نشستی که برای بررسی اصلاح قوانین مهاجرتی برگزار شده بود، بر زبان آورد. انتشار این سخنان با واکنش گسترده همراه شد.
پن در بخش دیگر یادداشت خود با اشاره به سخنان ترامپ، نوشت: ما امروز باید متانت، شجاعت، فقدان، مشقت و دلاوری آن‌ها را تصدیق کنیم... اظهارات رئیس جمهور دونالد ترامپ در توصیف مردم باشکوه آفریقا، السالوادور و هائیتی خیلی بدتر از بی‌توجهی محض یا حتی ملی‌گرایی است. آن استانداردها به‌اندازه کافی شرم‌آور نیستند.
پن که برای فیلم‌های "رود میستیک" و "میلک" دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است. یادداشت خود را با دعوت به اتحاد به پایان رساند و کاخ سفید ترامپ را "دشمن ملت" توصیف کرد.
او نوشت: راه‌ حل اختلافات فعلی در کاخ سفید نیست. در عوض ما اتحاد خود را زمانی پیدا خواهیم کرد که متوجه شویم رئیس جمهور فعلی که انتخاب کرده‌ایم - و شاید برای اولین بار - دشمنِ همدردی است. در واقع، ما نه‌تنها می‌توانیم با خودمان متحد شویم بلکه می‌توانیم با آفریقا، السالوادور، هائیتی، مکزیک، خاورمیانه و فراتر از آنجا اتحاد برقرار کنیم، اگر متوجه شویم که دونالد ترامپ دشمن آمریکایی‌ها، جمهوری‌خواهان، دمکرات‌ها، مستقل‌ها و هر بچه‌ای است که تازه به دنیا آمده است. او دشمن بشر است. او به‌راستی دشمن ملت است. برچسب ها: شان پن ، ترامپ ، آمریکا

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد


به گزارش .خبرگزاری صداوسیما شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین نزدیک است تاکید کرد که مقاومت اسلامی با استفاده از حداقل قدرت خود توانست قواعد خود را به دشمن تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم در جریان یک نشست سیاسی که توسط انجمن علمای مسلمان در بیروت برگزار شد گفت که مسیر رژیم اشغالگر صهیونیستی توحش و ظلم بوده و نابودی آن نزدیک است. اما مسیر فلسطین، جهاد و شهادت و صبر بوده و پیروزی آن نزدیک است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که اسرائیل بدون حمایت جهان استکباری نمی‌تواند دوام بیاورد. اکنون ۲ چیز می‌تواند جنگ غزه را متوقف کند: آمریکا و انتخابات آن و وحدت و همبستگی استثنائی در جهان با مردم فلسطین در برابر اسرائیل.

وی با اشاره به شکست همه پروژه‌های دشمن آمریکایی - صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه اظهار داشت که پروژه «خاور میانه جدید» (که آمریکا طراحی کرده بود) برای اولین بار در جنگ جولای ۲۰۰۶ (میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی) و برای دومین بار در سوریه (اشاره به جنگ جهانی تروریسم علیه سوریه) و این بار در غزه نابود شد و از بین رفت.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت که ما در این رویارویی با دشمن صهیونیستی قواعدی را وضع کردیم که از طریق آن همه اهداف خود را محقق ساختیم از جمله: حمایت از مردم غزه، مشغول کردن دشمن در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و آواره شدن شهرک‌نشینان صهیونیست و وارد شدن خسارت‌های سنگین به اشغالگران، تثبیت معادله بازدارندگی مقاومت با استفاده حداقلی از قدرتی که داریم.

وی در پایان تصریح کرد که همه این اهداف با فداکاری‌های زیاد محقق شد.

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد