Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی گفت: کف تعیین شده برای هر طرح در روستاها صد میلیون تومان است که هر روستایی می تواند به صورت فردی در مشاغل کوچک یا در مشاغل کارگاهی و صنعتی و شرکت از این تسهیلات استفاده کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، زرگر درباره تسهیلات اشتغالزایی روستائیان و عشایر گفت: دوازده هزار میلیارد تومان قرار است در استان های کشور در قالب تسهیلات بر اساس نرخ بیکاری روستایی، جمعیت روستایی و عکس درآمد روستائیان توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: دو و نیم میلیارد تومان سقف این تسهیلات است که بخشی از منابع که به صورت ملی است بیش از پانزده میلیارد تومان هم می تواند باشد که کف تعیین شده برای هر طرح صد میلیون تومان است که در حوزه صنایع دستی و گردشگری ده درصد از هرکدام این منابع این دو بخش به زیر صد میلیون تومان تخصیص می یابد.   او درباره تامین اعتبار این تسهیلات نیز گفت: مصوبه مجلس برای یک و نیم میلیارد دلار بر اساس تاکید مقام معظم رهبری شش هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد داد که شش هزار میلیاد تومان هم سیستم بانکی اختصاص می دهد که جمعا دوازده هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

او افزود:  اولین کار این است که دستگاه های اجرایی باید اولویت ها را به فرمانداری ها و بخشداری ها اطلاع رسانی کنند که این کار هم اکنون شروع شده و از 4 دیماه که آقای ربیعی شیوه نامه را به استان ها ارسال کردند، درخواست های متقاضیان درحال ثبت است. متقاضیان می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و طرح خود را ثبت کنند که طرح بر اساس اولویت های ملی و  استانی در حوزه های کشاورزی، گردشگری ودامپروری، طیور، فراوری های معدنی و خدماتی بررسی خواهد شد که طرح باید در چارچوب اولویت اعلام شده باشد. محور تعیین اولویت طرح ها دستگاه های اجرایی ملی و استانی هستند که بعد از بررسی طرح در مدت یک هفته به کمیته فنی می رود تا مراحل تصویب طی شود بعد به بانک برای ارائه تسهیلات معرفی می شود.

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی گفت: تفاهمی که با بانک توسعه تعاون، پست بانک، بانک کارآفرینی امید و بانک کشاورزی شده است تا تمام املاک روستایی از زمین، مسکن، ماشین آلات در وثیقه به کار گرفته شود.  اگر طرح ها کوچک باشدن تسهیلات یکجا پرداخت می کند اما طرح هایی که بالای صد میلیون ارزش دارند بانک در سه مرحله تسهیلات را پرداخت  می کند. مرحله اول ساخت تاسیسات و ساختمان، مرحله دوم خرید ماشین آلات مرحله سوم و اخر پول سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار می گیرد.

زرگر در ادامه گفت: ما مشکل اساسی در بخش روستایی در کشور داریم پون بعد از انقلاب صنعتی فناوری با اقتصادی جامعه روستایی درگیر نشده است و به جز یک اقتصادی با پایه سنتی و نیمه صنعتی همه زنجیره ارزش در اقتصاد روستا در دست جامعه شهری است و منافع همه اجزا به جامعه شهری می رسد اما در کشور های صنعتی چون فناوری با روستا درگیر شده است روستائیان بنگاه داری نوین انجام می دهند و عدم توازنی بین جامعه روستایی و شهری نیست، روستاییان مالیات می د هند و یارانه نمی گیرند و در اداره کشور نیز سهم دارند و بخاطر همین در کشورهای صنعتی جابجایی جمعیت انجام نمی شود اما در کشور ما چون بیشتر درامد روستائیان عاید جوامع شهری می شود در هر ده سال نیز هفت درصد جامعه روستایی به شهرها مهاجرت می کنند بنابراین چون درامد روستایی 40 درصد کمتر از جامعه شهری است مجبور به مهاجرت می شود.

او در ادامه افزود: هر روستایی می تواند به صورت فردی در مشاغل کوچک یا در مشاغل کارگاهی و صنعتی و شرکت از تسهیلات استفاده کند اما در مشارکت تاکید براین است که نباید فردی از شهر به روستا برود و روستائیان را به عنوان کارگر خود قلمداد کند بلکه برعکس اولویت با خود روستائیان است.

زرگر درباره سود وبازپرداخت نیز گفت: دوره اجرای طرح ها دو سال است که یک سال هم استراحت دارد و تا شش سال برای بازپرداخت زمان دارند که جمعا نه سال اجرا و بازپرداخت سود طرح می برد. این تسهیلات با نرخ سود 6 درصد پرداخت خواهد شد که در روستاهای مرزی با نرخ سود 4 درصد پرداخت خواهد شد. از زمان ثبت نام تا دریافت تسهیلات 45 روز زمان می برد البته این منوط به این است که تمام شرایط فراهم باشد.  او در ادامه گفت: هرکسی که در روستا زندگی می کند و قرار است طرح وی در روستا اجرا شود شامل پرداخت تسهیلات می شود البته این کار در قالب اولویت بندی انجام خواهد شد.
زرگر در ادامه درباره هدف گذاری ها برای اشتغالزایی گفت: در قانون برنامه ششم تکلیفی برای جامعه روستایی مشخص شده که یک میلیون و نهصد و چهارده  هزار که در 5 هزار روستا، سالانه  383 هزار شغل ایجاد شود. پیش بینی این است اگر سرانه اشتغال سی میلیون تومان را برای هر شغل در نظر بگیریم سالانه برای تحقق برنامه ششم نیاز به یازده هزار میلیارد تومان منابع  داریم.

اساس کار بر این است که باید در کنار بنگاه داری تسهیل گر (مشاور) باشد و حتما در قالب زنجیره باشد وتاکید بر این است که شکل گیری زنجیره ارزش در کار مهم است. در شیوه نامه مشخص شده که باید تسهیل گر باشد و تامین منابع بر عهده دولت است. او افزود: ما تا قبل از مصوب شدن منابع از کل کشور، نزدیک به 13 هزار میلیارد تومان متقاضی داشته ایم. طرح ها شناسایی شده اند ما منتظر تسهیل گر وتامین اعتبارات مجلس و دولت هستیم.

ازوجی مدیرکل اشتغال وزارت کار در ارتباط تلفنی درباره تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی گفت: در برنامه های سال 97 دو برنامه به هم پیوسته درقالب رسته های پراشتغال در سطح ملی و فراگیر پیگیری می شود که در همین چارچوب سامانه ای هم برای ثبت کلیه اطلاعات متناسب با بسته های نظارتی تشکیل شد. در موضوعات مربوط به تسهیلات نیز سامانه ای تنظیم شد ما سعی کردیم در اشتغال فراگیر و روستایی یک شیوه مشخصی را برای مناطق روستایی و شهری دنبال کنیم اما مرحله تامین مالی متفاوت خواهد بود.

 ازوجی درباره اقدامات لازم در زمینه تسهیلات گفت: ما سعی کردیم کلیه راهنمایی های لازم را به استان ها برای تسریع در ارائه تسهیلات ابلاغ کنیم. اطلاع رسانی هم از طریق روستاها و واحد های خود در روستاها انجام خواهد شد که متقاضیان می توانند هم به سامانه مراجعه کنند هم به ادارات تعاون و کار و رفاه اجتماعی و به دستگاه های اجرایی مراجعه کنند.
 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در مراسم تکریم ابوالقاسم صادقی رئیس قبلی و معارفه محمد جواد شفیعی رئیس جدید کمیته امداد اردستان گفت: برای ۸۳۷ مددجوی استان مسکن تهیه شده است که با توجه به تعداد بالای مددجویان بدون مسکن سهم استان کم بوده است.
نبی اله دادی با بیان اینکه ۲۴۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۴۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند، افزود: محدودیتی برای حمایت از افراد نیازمند وجود ندارد و هر خانواده‌ای که تا دهک ۳ باشد می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.
وی ادامه داد:با تفاهمی که با بسیج سازندگی سپاه صورته گرفته برای مددجویان مستأجر مسکن احداث می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۲۰۰ مددجو مستاجر هستند گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا زمین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و این افراد صاحب مسکن شوند.
اله دادی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۰ نفر در شهرستان اردستان آموزش دیدند که ۱۰۸ درصد تعهد صورت گرفته محقق شده است.
وی به اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان اردستان هم اشاره کرد و افزود: توانستیم ۹۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای