Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:34:39 GMT

سیاست ایران؛ ارتقای روابط با کشورهای افریقایی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۷۴۱۳

سیاست ایران؛ ارتقای روابط با کشورهای افریقایی

رئیس مجلس گفت: ایران در سطح بین الملل علاقه‌مند به گسترش روابط با کشورهای افریقایی بوده و رایزنی‌های مفیدی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (شنبه) در دیدار پریوات اولا، نایب رئیس مجلس ساحل عاج و هیأت همراه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که کشورهای اسلامی با آن رو به رو هستند، ضروری است که در این کنفرانس مواضع محکم و شفافی در خصوص مسائل مهمی مانند تروریسم، فلسطین و میانمار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین این کنفرانس فرصت مغتنمی را فراهم می‌آورد تا کشورهای شرکت کننده در مورد گسترش روابط دوجانبه با یکدیگر به گفتگو بپردازند و گروه‌های دوستی ایران و ساحل عاج هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
نایب رئیس مجلس ساحل عاج هم ضمن ارسال سلام رئیس مجلس ساحل عاج به آقای لاریجانی، اظهار داشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حمایت خواهیم کرد زیرا در خصوص مسائل جهان اسلام نظرهای مشترکی داریم.
پریوات اولا، گفت: در چند هفته گذشته برخی از کشورها با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر ایران می‌خواستند به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بپردازند که موفق نشدند و ما حامی دولت و ملت ایران خواهیم بود.
وی در پایان پیام رئیس مجلس ساحل عاج را مبنی بر دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به این کشور، ابلاغ کرد.
نایب رئیس مجلس ساحل عاج در این دیدار خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از فردا و با مشارکت دانشمندانی از کشور‌های مختلف دنیا در اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش علمی که به ابتکار انجمن هسته‌ای و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، در شرایطی به میزبانی اصفهان است که رژیم صهیونسیتی ادعا کرده بود در حملات موشکی به سایت هسته‌ای این شهر آسیب زده است.

رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی میهمان ویژه این کنفرانس است و قرار است از حاشیه این مراسم و پس از دیدار و مذاکره با مقامات کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی حضور پیدا کند. وزیر خارجه کشورمان نیز هفته گذشته پیش از سفر گروسی به ایران با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم