Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان از پیگیری رفع مشکلات پالایشگاه نفت بندرعباس با برگزاری جلسه هایی در سطح استانی و ملی خبر داد.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در هفتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، پالایشگاه نفت بندرعباس را از مهم‌ترین واحدهای تولیدی هرمزگان برشمرد که نقش مهمی در تولیدات نفتی در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این پالایشگاه از واحدهای مالیات‌ دهنده بزرگ در هرمزگان محسوب می‌شود که مالیات و ارزش افزوده آن در خدمت ایجاد اشتغال در استان قرار می‌ گیرد.
وی افزود: پالایشگاه نفت بندرعباس برای پنج هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که نشان دهنده اهمیت این مجموعه است و مشکلاتی نیز دارد که مدیران استان باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.
استاندار هرمزگان افزود: این پالایشگاه از شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی طلبکار است و در مقابل نیز بدهی‌ هایی به اداره مالیات دارد و هم چنین با بنادر و گمرک نیز مشکلاتی دارد.
همتی با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده در این نشست، تصریح کرد: در راستای رفع مشکل پالایشگاه جلسه‌ ای با حضور مدیران منطقه ویژه خلیج فارس، اداره کل بنادر و گمرک در استانداری هرمزگان برگزار می ‌شود.
وی بیان داشت: با توجه به مطالبات و بدهی‌ های این پالایشگاه که هر دو به بخش‌ های دولتی مرتبط است، درخواست جلسه‌ ای فوق‌العاده در سطح ملی را به معاون اول رئیس جمهوری تقدیم خواهیم کرد تا بتوان از کمک ‌های صندوق توسعه ملی استفاده کرد هم چنین با روش تهاتر این مشکل را نیز رفع کرد و جرائم مالیاتی این مجموعه و مشکلات مربوط به صادرات آن نیز حل شود.
استاندار هرمزگان خواستار توجه ویژه پالایشگاه نفت بندرعباس به ایفای مسئولیت اجتماعی در هرمزگان شد و عنوان کرد: این مجموعه اقدام هایی را صورت داده اما انتظار داریم چنین مجموعه بزرگ و مهمی بیش از گذشته ظرفیت‌ های خود را جهت ایفای مسئولیت اجتماعی و بهره ‌مندی عموم مردم به کار گیرد.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم حضور برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و حضور معاونان اداره ها به جای آن ها در این نشست انتقاد کرد و گفت: مدیران کل باید شخصا در جلسات کارگروه ‌ها و شوراهای استان حضور یابند و اگر در ماموریت هستند یا مشکل دیگری دارند باید از قبل این موارد را به استانداری اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: عدم حضور بدون هماهنگی مدیران کل در جلسات کارگروه‌های استان قابل قبول نیست و به مدیرانی که در این جلسه نیز بدون هماهنگی حضور نیافته‌اند، تذکر کتبی داده خواهد شد.
استاندار هرمزگان پس از این نشست از بخش‌های مختلف پالایشگاه نفت بندرعباس بازدید کرد.
7408/7195 * تنظیم کننده: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، از لزوم رفع مشکلات موجود در استان مازندران، سخن گفت.

محمدی لائینی ضمن ابراز تاسف در عمر کوتاه تصدی عنوان استاندار مازندران در دوره‌های مختلف، بیان کرد: دوست داشتیم که استاندار سابق همچنان در مدت باقیمانده از دولت سیزدهم مدیریت استان را داشته باشد و این بلای تزلزل و کم‌عمری مدیریت استانداری مازندران را شاهد نباشیم اما متاسفانه همچنان شاهد عمر متوسط دو سال و خورده‌ای استانداران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به انتصاب استاندار غیر بومی گلایه و تشریح کرد: وصف یوسف نوری، استاندار جدید مازندران را هم شنیدیم؛ گرچه هم‌شهری و استانی ما نیستند، شاید انتظارات بعضاً به جهت احترام به استان، در انتخاب نیرویی از استان بود در وضعیتی که شعار ما انتخاب دو وزیر کشاورزی و ورزش از استان مازندران باشد.

وی تصریح کرد: مسائل ناسیونالیستی برای ما اولویت اول نیست، آن صلاح و سداد، تدبیر، مدیریت، عقلانیت، تدین و تعهد برای ما مهم‌تر است‌، گاهی یک غیربومی موفق‌تر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم قدردانی از نظام در جهت ارائه خدمات فراوان به استان مازندران با وجود خلأ‌های موجود اشاره کرد و گفت: باید به خلأهای موجود توجه شود تا در صدد رفع آنان برآییم.

آیت‌الله لائینی به بیان برخی از مشکلات موجود در استان پرداخت و افزود: وجود مشکلاتی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صادرات، صنایع، گردشگری و دامداری موجب جلوگیری از رشد مناسب استان شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آزادسازی سواحل، ادامه داد: اجرایی نشدن آزادسازی سواحل، مشکلاتی داشت و آزادسازی سواحل هم مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ همچنین تجربه جمعیت دوبرابری استان در تعطیلات موجب بروز مشکلاتی در زمینه تردد، حمل و نقل، کمبود آب، سهمیه آرد، تجاوز به زمین، ویلاسازی غیرمجاز و موارد دیگر می‌شود که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی، وجود مشکلاتی در زمینه منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان را یادآور شد و به استاندار جدید مازندران، پیشنهاد کرد: احداث خط ریل قطار محلی در مسیر رامسر به ساری و احداث اتوبان برای پوشش ساحل ۴۸۰ کیلومتری، مشکلات پیرامون حمل و نقل و ساحل را پوشش می‌دهد که انشالله استاندار جدید در کنار استفاده از تجربیات استاندار سابق، ادامه خدمات را به صورت بهتر، بیشتر و با رشد تصاعدی، دنبال خواهد کرد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228242 برچسب‌ها کشاورزی استانی ایسکانیوز وزارت کشور ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است