Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است, خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره تصمیم اخیر ترامپ اظهار داشت: ترامپ در نطق‌های انتخاباتی خود از پاره کردن برجام سخن می‌گفت و پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نیز بارها اعلام کرده است که از برجام خارج خواهد شد ولی هر بار به بهانه‌ای خروج از برجام را به تاخیر انداخته است زیرا برجام کلاه گشادی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن بر سر ایران گذاشته‌اند و بدیهی است که  هرگز نمی‌خواهند این امتیاز بزرگ را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از شرط های چهارگانه ترامپ آن است که مفاد برجام تاریخ انقضاء نداشته و مادام العمر باشد که این شرط با ادعای او درباره نارضایتی از برجام در تناقض است زیرا  اگر برجام را به نفع آمریکا نمی‌داند چرا خواستار مادام‌العمر شدن آن است؟  برجام یک سند هسته‌ای است و ادعای ترامپ برای اصلاح آن به فعالیت هسته‌ای ایران مربوط نمی‌شود بلکه آنچه او با عنوان «مکمل برجام“ مطرح می‌کند، توطئه‌ای تازه برای از بین بردن توان نظامی کشورمان است. ترامپ قصد دارد با خلع سلاح ما، ایران را به کشوری ضعیف برای بلعیده شدن از سوی آمریکا و متحدانش تبدیل کند.  

مدیر مسئول کیهان با اشاره به این نکته که هر چهار شرط ترامپ به همین منظور ارائه شده است، گفت: شرط اول، اجازه بازرسی از همه سایت‌های مورد نظر آمریکا به بازرسان است، یعنی اطلاع دقیق از توان نظامی جمهوری اسلامی از طریق حضور در حیاط خلوت نظامی کشورمان.  در شرط دوم از ایران خواسته است تا متعهد شود که هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نیز نزدیک نشود! این شرط در نگاه اول باتوجه به حرام دانستن سلاح هسته‌ای از سوی کشورمان و تعهدات برجامی در خصوص خودداری از تولید سلاح اتمی، غیر ضروری به نظر می‌رسد ولی در آن نکته‌ای گنجانده شده است که می‌تواند تمامی فعالیت نظامی غیر هسته‌ای ایران را متوقف کند و آن عبارت «حتی نباید به تملیک سلاح هسته‌ای نزدیک شود؛ never even comes close to possesing a nuclear weapon» است. عبارت حتی نباید نزدیک شود یک جمله دو پهلو است و می توانند با تمسک به آن  بسیاری از اقدامات غیر مرتبط ما با تملیک سلاح هسته‌ای را در این  جهت تعریف کرده و ایران را به نقض برجام متهم کنند.

شریعتمداری در ادامه گفت: شرط سوم همان است که خواستار مادام العمر بودن برجام شده است.  درشرط چهارم هم آورده است که موشک‌های دور برد و تسلیحات اتمی از یکدیگر جدا نشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک بایستی مشمول تحریم‌های شدید قرار بگیرد و این همان نقطه اصلی و گرانیگاه شرط‌های چهارگانه ترامپ است که نتیجه قطعی آن خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران درمقابل دشمنان گوش خوابانیده است که ایران را به لقمه‌ای آسان برای بلعیده شدن از سوی دشمنانش تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از امتیاز تمدید چهار ماه یکبار تعلیق‌ها که به رئیس جمهور این کشور داده شده است به عنوان یک اهرم کارآمد برای تضعیف توان اقتصادی کشورمان و مخصوصا دامن زدن به گرانی‌ها استفاده می‌کند.

شریعتمداری در توضیح این نکته گفت: هر چهار ماه یکبار، این احتمال که رئیس جمهور آمریکا از تمدید تعلیق‌ها خودداری کند به دستاویزی برای یک طیف مشکوک در داخل کشور تبدیل می‌شود تا قیمت دلار را در بازار ارز افزایش بدهند و بعد از تمدید تعلیق‌ها، قیمت افزایش یافته به زمان قبل از افزایش باز نمی‌گردد و یا فقط اندکی از قیمت قبلی کاسته می‌شود و از آنجاکه متأسفانه قیمت دلار به شاخصی برای افزایش یا کاهش قیمت کالای دیگر تبدیل شده است، هر چهار ماه یکبار شاهد افزایش قیمت اجناس و خدمات  هستیم و این مسئله بطور طبیعی موجب نارضایتی مردم، اقشار مستضعف و کم‌درآمد می‌شود.

مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: کارسازترین چاره در مقابل زورگویی‌های آمریکا خروج ایران از برجام است و از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است، خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست