Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:30:03 GMT

نقش محله‌ها در اداره شهر پررنگ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۸۳۲۶

نقش محله‌ها در اداره شهر پررنگ می‌شود

موسسه همشهری > روزنامه - نگاه مدیریت جدید شهری تهران مداخله کردن مدیران محله‌‌ای و شهروندان در تنظیم برنامه‌هاست؛ اینگونه سهم سرانه خدماتی شهر از محله شروع می‌شود.

به این ترتیب مدیران و شهرداران منطقه‌ای و ناحیه‌ای در تنظیم برنامه‌های کلان تهران مشارکت جدی خواهند داشت».

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران این مطالب را با حضور در روزنامه همشهری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن رباطی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه همشهری، در گفت‌وگو درباره اینکه چقدر نظرات شهرداری‌های مناطق 22گانه در تنظیم بودجه سال 97لحاظ می‌شود، گفت: «رویکرد شهرداری تهران در دوره جدید، بر پایه امید، شکوفایی و مشارکت بنا شده و بر همین اساس برنامه‌ها محله‌وری تنظیم می‌شوند.

به همین‌خاطر 8کمیته کار متشکل از ستاد امور مناطق و شهرداران مناطق 22گانه در تهیه و تدوین بودجه 97و برنامه 5ساله سوم شهر تهران به فعالیت می‌پردازند.» وی با بیان اینکه در این کمیته‌ها کار بازبینی پروژه‌های نیمه تمام شهر نیز در دستور کار قرار گرفته، افزود: «به این ترتیب امیدواریم با اجرای برنامه 5ساله سوم که از 1398شروع می‌شود، بسیاری از تنگناها و مشکلات 354محله و 123ناحیه شهر تهران مرتفع شود.»

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هرسال 3دوره ارزیابی از مناطق 22گانه را برگزار می‌کنیم، گفت: «این ارزیابی‌ها کارنامه سالانه شهرداران مناطق، معاون آنها و شهرداران نواحی را به‌دست می‌دهد. حال طبق برنامه اعلامی از سوی شهردار تهران، اعلام عملکرد 100روزه بسیار جدی است و این کارنامه‌ها می‌تواند ارتقای جایگاه شهرداری یک‌منطقه، بازخواست و شناسایی تخلفات، ایرادات کار و رفع آنها را در پی داشته باشد.»

وی اضافه کرد که نگاه شهرداری در این دوره پاسخگوتر از همیشه به شهروندان خواهد بود.» معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که برنامه معاونت تحت اداره‌اش در انتصابات شهرداری‌های مناطق چگونه است، گفت: «طبق بخشنامه ما به جد هرگونه انتصاب را رصد می‌کنیم تا از فامیل‌سالاری جلوگیری شود و نقش بانوان و جوانان بااستعداد در اداره شهر افزایش یابد.

سیاست ما این است که در پایان 4ساله کار 30درصد نیروهای اداره شهر در ید بانوان قرار بگیرد. آمار 130انتصاب مدیران در دوره جدید و انتصابات جدید در شهرداری‌های مناطق تاکنون چنین نکته‌ای را تأیید می‌کند به‌نحوی که 18درصد منتصبین دارای مدرک دکتری و 50درصد فوق‌لیسانس آن هم اغلب از دانشگاه‌های معتبر هستند.»

در همین زمینه: صفحه اول روزنامه همشهری شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ صفحه اول روزنامه همشهری ۲۱ دی ۱۳۹۶ صفحه اول روزنامه همشهری چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۴ و پاکدشت با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۶، پیشوا با شاخص ۸۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۸، دانشگاه تهران با شاخص ۹۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۱، رباط‌کریم با شاخص ۵۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، سرخه‌حصار با شاخص ۹۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۰، لواسانات با شاخص ۷۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۹، ملارد با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۶، ورامین با شاخص ۷۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۸، اسلام‌شهر با شاخص ۳۲، پردیس با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۱۳، شهریار با شاخص ۴۵، علم و صنعت با شاخص ۴۹، قدس با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747392

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق