Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:45:33 GMT

سفیر آمریکا در انگلیس به صف مخالفان ترامپ پیوست

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۷۹۱۷۷

سفیر آمریکا در انگلیس به صف مخالفان ترامپ پیوست

لندن - ایرنا - «وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس با اعلام حمایت از جابه‌جایی سفارتخانه این کشور در لندن، به صف مخالفان دونالد ترامپ پیوست.

به گزارش ایرنا، سفیر آمریکا در انگلیس طی یادداشتی که روز شنبه در نشریه ایونینگ استاندارد منتشر شد نوشت: من با اظهارات رئیس‌جمهوری که میدان گراسونور مکان مطلوبی برای سفارتخانه ما در لندن به شمار می‌رود موافق هستم؛ اما نگرانی‌های امنیتی پس از حادثه 11 سپتامبر بدین معنا بود که بایستی به مکانی منتقل می‌شدیم که قادر باشیم بر اساس آن از اتباع آمریکایی و همسایگان انگلیسی‌مان حفاظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سفارتخانه جدید، نه‌تنها بزرگ‌تر بلکه بهتر است و قابلیت مواجهه با چالش‌های قرن 21 و فراتر از آن را دارد. این سفارتخانه یکی از امن‌ترین، پیشرفته‌ترین و به لحاظ زیست‌محیطی صمیمانه‌ترین سفارتخانه‌ای است که آمریکا تاکنون احداث کرده است.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده قرار است ساختمان جدید سفارتخانه آمریکا در لندن روز سه‌شنبه با حضور رکس تیلرسون افتتاح شود.
پیش‌ازاین نیز سفارت آمریکا در انگلیس بیانیه‌ای را منتشر کرد و در آن بر لزوم جابه‌جایی این سفارتخانه به مکان جدید تأکید کرده بود.
در این بیانیه آمده است: عمر سفارتخانه آمریکا در میدان گراسونور (لندن) بیش‌ازحدی بود که بتوان بدون سرمایه‌گذاری هنگفت در زیرساخت‌های آن، مطابق با استانداردهای امنیتی ارتقاء داد. در سال 2007 میلادی وزارت خارجه آمریکا برای فاینانس پروژه سفارتخانه جدید آمریکا از طریق معاوضه با یک ساختمان متعلق به دولت آمریکا در لندن برنامه‌ریزی کرد. بر اساس این راه‌حل، قرار شد ساختمان جدید سفارت مطابق با تمام استانداردهای امنیتی و بدون نیاز به دلارهای مالیات‌دهندگان ساخته شود.
این بیانیه یادآور شد: در جریان جست‌وجو برای سفارتخانه جدید، بیش از 50 ساختمان موردبررسی قرار گرفت و تیم انضباطی بالغ‌بر 170 شاخص امنیتی را مدنظر قرارداد، تا درنهایت ساختمان واقع در شماره 9 خیابان علم به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب گردید.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود در جریان سفر کاری‌اش به لندن در ماه فوریه، سفارتخانه جدید این کشور را افتتاح کند. وی بااین‌حال روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که از سفر به لندن منصرف شده است.
وی درباره این تصمیم نوشت: دلیل لغو سفرم به لندن این است که اعتقادی به تصمیم دولت اوباما برای فروش سفارتمان که دریکی از بهترین نقاط لندن واقع‌شده در ازای یک جای پرت به ارزش 1.2 میلیارد دلار ندارم. توافق بدی است.
تصمیم وی در رابطه با لغو سفرش به لندن، با واکنش‌های مختلفی روبرو بوده است.
صادق خان شهردار لندن و از مخالفان سرسخت رئیس‌جمهوری آمریکا بیان داشت که ترامپ پیام روشن مردم لندن را دریافت کرد. او دریافت که اگر به این شهر سفر کند با تظاهرات گسترده مردم مواجه خواهد شد.
بااین‌حال گروهی از طرفداران ترامپ در انگلیس روز شنبه، سخنرانی «صادق خان» در لندن را برهم زده و خواستار بازداشت وی شدند.
بوریس جانسون وزیر امور خارجه نیز با انتشار پیام تندی در توییتر خود برای مخالفان ترامپ در کشورش خط ‌ونشان کشید و گفت: اجازه نخواهیم داد تا تعدادی افراد طوطی صفت رابطه میان دو کشور را به خطر بیندازند.
وی افزود: آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار واحد در انگلیس است اما صادق خان (شهردار لندن) و جرمی کوربین (رهبر حزب کارگر) مصمم هستند که این رابطه حساس را به خطر بیندازند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تا این لحظه تاریخ مشخصی برای سفر رئیس‌جمهوری آمریکا مشخص نشده است. برخی رسانه‌های انگلیسی از احتمال سفر ترامپ به لندن در اواسط سال جاری میلادی خبر می‌دهند.
اروپام ** هـ ن **انتشاردهنده: عزیز موسوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین