Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، در صورتی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق به کسب 7 برد شوند، عنوان قهرمانی را به احتمال زیاد به دست خواهند آورد. پرسپولیس همچنان با قدرت پیش می‌رود و یکه‌تاز لیگ برتر است آن هم با 11 امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول. سرخ‌پوشان که فصل گذشته رکوردهای زیادی را شکستند و رکوردهای جدید ثبت کردند همچنان به ثبت رکوردهای تازه فکر می‌کنند و می‌خواهند در فاصله 5، 6 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان لیگ شوند و در کسب قهرمانی دبل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس 44 امتیازی است و با توجه به چیدمان جدول، فولاد خوزستان و پارس جنوبی نزدیکترین رقبای پرسپولیس هستند که به ترتیب 33 و 32 امتیاز دارند.

 

با توجه به اختلاف 11 و 12 امتیازی شاگردان برانکو با تیم‌های دوم و سوم قهرمانی پرسپولیس چند هفته زودتر از پایان لیگ بسیار محتمل است مگر آنکه اتفاقات عجیب و غریب رخ دهد و کار را به هفته‌های پایانی بکشاند. در حال حاضر 19 هفته از لیگ گذشته و 11 هفته دیگر باقی مانده است. در واقع 33 امتیاز ممکن برای تیم‌ها قابل تصور است و اگر بر فرض پارس و فولاد 10 بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند و در بازی رودررو هم به تساوی برسند، به ترتیب 63 و 64 امتیاز خواهند شد و 21 و 20 امتیاز از شرایط فعلی پرسپولیس بیشتر خواهند داشت.

 

این بدان معناست که اگر پرسپولیس در 7 دیدار از 11 دیدار باقی‌مانده‌اش به پیروزی برسد و 21 امتیاز کسب کند به امتیاز 65 خواهد رسید و مثل فصل گذشته در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان خواهد شد. اما برانکو و شاگردانش با هم قرار گذاشته‌اند این اتفاق را زودتر و پیش از پایان سال جاری و عید نوروز رقم بزنند. به قول پروفسور قهرمانی نیم فصل در آغاز سال نوی میلادی و قهرمان پایان فصل در نوروز.


 
اگر شاگردان برانکو بخواهند به قولی که به سرمربی‌شان داده‌اند عمل کنند قطعا با اختلاف 11 امتیازی بین پرسپولیس و تیم دوم جدول این قول تا قبل از عید عملی نمی‌شود حتی اگر پرسپولیس تا هفته بیست‌وپنجم که آخرین هفته لیگ در سال جاری است همه دیدارهایش را ببرد. این امر زمانی محقق خواهد شد که اختلاف امتیاز پرسپولیس و تیم دوم جدول بالاتر از 11 امتیاز شود و مثلا به 15 یا 16 امتیاز اختلاف برسد. در آن صورت پرسپولیس اگر 6 بازی قبل از عید را ببرد به امتیاز 62 می‌رسد و حتی اگر 5 بازی باقی‌مانده پس از عید نوروز را هم امتیاز نگیرد با اختلاف امتیاز 15 امتیازی که با رقبایش ایجاد کرده دیگر خطری سرخ‌پوشان و قهرمانی‌شان را تهدید نمی‌کند و آن‌ها برای دومین فصل متوالی قهرمان خواهند شد.

 

البته برانکو با توجه به این‌که تیمش چند ملی‌پوش دارد و از طرفی از اسفندماه پرسپولیس درگیر مسابقات گروهی لیگ قهرمانان خواهد بود و فشردگی مسابقات و خستگی می‌تواند باعث افت تیمش شود شاگردانش را برای کسب حداکثر امتیازات قبل از پایان سال جاری تهییج می‌کند تا حتی اگر تکرار قهرمانی در پایان سال محقق نشد سرخ‌پوشان در هفته‌های پایانی با اندوخته خوبشان بدون استرس بازی کنند و با کسب چند امتیاز دیگر قهرمان شوند. البته سرخ‌پوشان می‌خواهند بارکوردهای جالب قهرمان شوند و این امر مستلزم  شکست ناپذیری در ادامه لیگ است.

 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۷۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه آبی‌ها چه اندازه شانس قهرمانی دارند، گفت:« مسلماً استقلال شانس اول قهرمانی است و باید این شرایط را تا پایان فصل حفظ کند. استقلال شایسنگی خود را تا این‌جا به خوبی نشان داده است و من امیدوارم چهارهفته باقیمانده را نیز با موفقیت سپری کند».

پاشازاده با اشاره به پیروزی استقلال مقابل ذوبآهن ادامه داد:« اینکه بگوییم استقلال چهار فینال تا پایان لیگ دارد، تعبیر درستی است. واقعاً هر بازی به معنی یک فینال است و باید با تمام قوا در بازی‌های باقیمانده حضور یابیم. به اعتقاد من استقلال دو بازی چالش‌آفرین پیش رو دارد. یکی مقابل فولاد خوزستان و دیگری مقابل نساجی. اعتقاد دارم اگر استقلال از این دو بازی به سلامت عبور کند، شانس موفقیت بسیاری زیادی برای قهرمانی وجود دارد».

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کند آیا پرسپولیس تا هفته پایانی همین گونه با استقلال رقابت خواهد کرد، گفت:« تصور می‌کنم پرسپولیس تا هفته آخر خودش را مدعی قهرمانی حفظ خواهد کرد و کار تعیین قهرمان لیگ برتر به روز آخر خواهد کشید. البته در همین شرایط هم به نظر من استقلال شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد».

پاشازاده درباره اینکه استقلال در هفته آخر میهمان تیم پیکان است و این بازی قرار شده در خارج از تهران برگزار شود، این توضیحات را داد:« به نظر من جالب نیست که اگر استقلال قهرمان شود در غیاب تماشاگران باشد. این موضوع برای سازمان لیگ هم صورت خوشی ندارد و برای آن‌ها ضرر است. اعتقاد دارم باید بازی را جایی برگزار کنند که تماشاگر بتواند به ورزشگاه برود. با بودن تماشاگران جشن قهرمانی زیبا می‌شود و اگر تماشاگران در ورزشگاه نباشند، به نظر من بازی نهایی و جشن قهرمانی خراب می‌شود. امیدوارم با یک تصمیم خوب کاری کنند اگر تکلیف قهرمانی به روز آخر کشیده شد، تماشاگران هم در ورزشگاه حضور یابند».

پاشازاده درباره نقطه قوت استقلال در فصل جاری نیز این توضیحات را ارائه کرد:« استقلال در همه نقاط تیم خوبی است. چه در خط حمله و چه در خط دفاع. البته کار دفاعی استقلال بهتر است، اما وقتی به جدول نگاه می‌کنیم می‌بینیم پرسپولیس هم در بخش دفاعی و هجومی تیم بسیار خوبی است و اعداد و ارقام این دو تیم خیلی نزدیک به هم است. به طور کلی رقابت میان استقلال و پرسپولیس میلیمتری پیش می‌رود و اگر نگاهی به جدول بیندازیم به خوبی این ادعا ثابت می‌شود».

حمیدرضا عرب

دیگر خبرها

  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • رسمی؛ اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • دین‌محمدی: صدرنشینی مهم‌تر از بازی زیبا؛ استقلال باید قهرمان شود!
  • حلالی: استقلال اصلا به دنبال فوتبال زیبا نبود!
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • آیندهوون قهرمان فوتبال هلند شد/ یاران جهانبهش در رده دوم ایستادند
  • قهرمانی رئال مادرید در اسپانیا/ تاج گذاری کهکشانی ها لالیگا
  • رئال مادرید قهرمان شد؛ آنچلوتی سیگار برگ را روشن کرد
  • قهرمان لیگ هلند فردا مشخص می‌شود