Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – «اگر ترامپ از توافق خارج شود، اما اروپایی‌ها بمانند و از صنایع خود در برابر تحریم‌های آمریکا دفاع کنند، این وضعیت بلاتکلیفی عوض خواهد شد»؛ این، اظهارات یکی از چند تحلیلگری است که خبرگزاری فرانسه در گزارش شنبه شب خود، نقطه نظرات آن‌ها درخصوص آینده اقتصاد ایران را جویا شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه معافیت ایران از تحریم‌های هسته‌ای را تمدید و در عین حال تهدید کرده بود که چنانچه ظرف 120 روز تفاهمی برای دستیابی به توافق دیگری برسر مسائلی از جمله برنامه موشکی ایران صورت نگیرد، برجام را یکطرفه لغو خواهد کرد؛ اقدامی که از دید برخی تحلیلگران، می‌تواند با پایان دادن به شبهه‌های موجود، نتیجه مطلوبی برای اقتصاد ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«اریک راندولف» خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: به گفته دیپلمات‌های اروپایی، در پشت پرده‌، وقایع بسیاری در جریان است. طی 2 سال گذشته و به آرامی، توافق‌هایی در زمینه‌های مختلف همچون تجهیزات صنعتی، نیروگاه‌های خورشیدی و زراعت لبنی صورت گرفته است.
یک دیپلمات اروپایی در همین رابطه می‌گوید: بسیاری شرکت‌ها آنقدر سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نمی‌توانند عقب بکشند. ترامپ هر تصمیمی که بگیرد، آن‌ها راهی پیدا خواهند کرد.
گرچه رئیس جمهوری آمریکا در یکسال گذشته پیوسته بر طبل ایران هراسی کوبید، «توتال» غول نفتی فرانسوی، اخیرا قراردادی به ارزش 5 میلیارد دلار با ایران امضا کرد. درست چند روز قبل از سخنرانی اخیر ترامپ هم ایتالیا یک خط اعتباری 6 میلیارد دلاری برای پروژه‌های توسعه در ایران اختصاص داد.
یک مقام غربی می‌گوید: در سکوت کامل خبری، توافق‌هایی در حال شکل گرفتن است که علنی کردن آن‌ها فایده خاصی ندارد. بسیاری از این شرکت‌ها، یا منافعی در آمریکا دارند یا تعدادی از سرمایه‌گذارهای آن‌ها آمریکایی است و نمی خواهند مورد توجه قرار گیرند.
در فهم چرایی تداوم جذب سرمایه‌ خارجی با وجود نقض عهد مکرر آمریکا در برجام، «فرید دهدیلانی» مشاور امور بین‌المللی سازمان خصوصی سازی ایران به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: شکاف ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در حال گسترش است. بیش از یک سال از تلاش‌های ترامپ برای تضعیف برجام می‌گذرد و او اساسا موفق به چنین کاری نشده است.
با این حال عده دیگری از تحلیلگران دیدگاه متفاوتی دارند. «نوید کلهر» تحلیلگر امور اقتصادی با اشاره به برخی اعتراض‌های شکل گرفته در خصوص مسائل معیشتی در ایران معتقد است: ما به شرکای تجاری بهتر و قابل اعتمادتر و دسترسی بیشتر به بازارهای جهانی نیاز داریم.
از بین بردن بوروکراسی غیرضروری، تسهیل در سرمایه‌گذاری خارجی و مدیریت صحیح منابع از جمله عناصری است که از دید تحلیلگران، می تواند تضمین کننده موفقیت برجام حتی درصورت خروج آمریکا از آن باشد.
شبس ** 9386 ** خبرنگار: مهران معینی جم**انتشاردهنده: عزیز موسوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد

تین نیوز

مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

 

ادم گلدستین، مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسکای نیوز،  گلدستین تأکید کرد که این توافق با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی امضا شده است و افزود که این توافق همچنین شامل تولید بالگرد و تأمین زمین های لازم برای فرود تاکسی هوایی می شود.

وی افزود که حجم سرمایه گذاری در این پروژه صدها میلیون دلار خواهد بود و افزود که این توافق سراسر خاک امارات در بر خواهد گرفت و جایگاه ابوظبی به عنوان مرکز جهانی ترابری هوایی را تقویت خواهد کرد.

به گفته گلدستین، استفاده از تاکسی هوایی به معنای آن است که مسیرهایی که با خودرو 60 تا 90 دقیقه طول می کشد به 10 تا 20 دقیقه کاهش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!