Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@07:44:36 GMT

چرا در فصل زمستان چاق‌ می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۰۲۸۳

به گزارش سلامت، این متخصصان بر اساس بررسی انجام گرفته دریافتند که سلول‌های چربی در زیر پوست هنگام قرار گرفتن در معرض امواج نور آبی خورشید کوچک می‌شوند و به همین دلیل در فصل زمستان فرد به سمت افزایش وزن سوق پیدا می‌کند.

متخصصان کانادایی در این مطالعه اظهار داشتند: زمانیکه نور آبی خورشید به پوست نفوذ می‌کند و به سلول‌های چربی زیر آن می‌رسد، ترکیبات لیپید به لحاظ سایز کوچک و از سلول خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر، سلول‌ها مقدار زیادی چربی ذخیره نمی‌کنند.

به گفته آنها افرادی که در فصل زمستان به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند بیشتر احتمال دارد دچار انباشت چربی و در نتیجه افزایش وزن شوند.

متخصصان همچنین اظهار داشتند: این یافته‌ها تنها مشاهدات اولیه است و نمی‌توان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را شیوه‌ای ایمن برای کاهش وزن دانست. هرچند، نتایج این بررسی شرایط جدیدی را در شیوه‌های نور درمانی برای چاقی و دیگر مشکلات مرتبط با آن همچون دیابت فراهم می‌سازد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه صادرات ایمن و پایدار میعانات گازی ضامن تولید گاز کشور است، گفت: باید با همه توان شاخص‌های مرتبط با حوزه ایمنی صادرات را ارتقا بخشیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی بیان کرد: به همت متخصصان این شرکت سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی به‌عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با روزآمدکردن تجهیزات و نیز تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی فرایند بارگیری و صادرات، در مسیر ارتقای شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان در این شرکت افزود: متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تلاش و همت روزافزون خود موفق شدند مشکل‌های سیستم تله‌متری گوی شناور را که نقش مهمی در ایمن‌سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارند رفع کنند و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

غریبی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستم تله‌متری گوی شناور سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان عملیاتی شده است، گفت: اطلاعات مربوط به وضع شیرهای کنترلی منتهی به این گوی شناور به‌صورت برخط در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که به خسارت منجر شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی