Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:39:57 GMT

ورود کشتی ژاپنی برای عملیات سرد کردن نفتکش

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۰۷۶۳

ورود کشتی ژاپنی برای عملیات سرد کردن نفتکش

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تشریح آخرین وضعیت و تلاش های انجام شده برای اطفا حریق نفتکش سانچی در دریای چین گفت: از دیشب بدون وقفه کشتی ژاپنی عملیات کولینگ (cooling) را انجام داده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیروس کیان ارثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد وضعیت عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی افزود: در حال حاضر عملیات اطفا با 13 کشتی از چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنانچه شرایط فراهم شود تیم امداد و نجات ایرانی امروز(یکشنبه) وارد نفتکش خواهد شد و عملیات جستجو برای نجات دریانوردان آغاز می شود.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: صبح امروز پس از اعلام مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مرکز برج کنترل دریایی جاسک مبنی بر اینکه یک نفتکش با پرچم جزایر کوک سریلانکا در سی مایلی جاسک در حال غرق شدن است، شناور امداد و نجات جاسک به محل اعزام شد و ۲۱ خدمه این کشتی خارجی را نجات و به اداره بنادر و دریانوردی جاسک منتقل کرد.

بیشتر بخوانید؛ نجات سه دریانورد در محدوده جزیره فارور
محمد امین امانی افزود: پنج نفر نیز که نیاز به مراقبت درمانی داشتند توسط اورژانس جاسک خدمات دریافت کردند و اکنون وضعیت جسمی این دریانوردان مساعد است.

دیگر خبرها

  • گزارش کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا / آذرپیرا با غلبه بر کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی راهی نیمه‌نهایی شد
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌