Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@10:56:15 GMT

نمونه‌ای دیگر از ابعاد آزادی بیان در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۱۲۸۱

نمونه‌ای دیگر از ابعاد آزادی بیان در فرانسه

به گزارش جهان نيوز، قبلاً انتشارات گالیمار گفته بود که قصد دارد «متن انتقادی» آثار مذکور را فارغ از هرگونه تسامح منتشر کند. «گالیمار» متعهد شده بود که یک پیوست تحلیلی و یک مقدمه به قلم پیر آسولین – نویسندۀ یهودی فرانسوی و عضو آکادمی گنکور- را به آن بیفزاید.

آنتوان گالیمار، مدیر انتشارات گالیمار که یکی از معتبرترین بنگاه‌های نشر فرانسه و اروپا محسوب می‌شود، نخست در توجیه تصمیم خود گفته بود که «هجویه‌های سلین بخشی از تاریخ یهودستیزی در فرانسه است اما سانسور آنها اجازه نخواهد داد که ریشه‌ها و ابعاد ایدئولوژیک این جریان تاریخی روشن گردد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه، «گالیمار» در مقابل حملات تند و فشارهای شدید لابی‌های صهیونیستی در فرانسه از جمله نفوذ امثال «سرژ کلارسفلد»، وکیل معروف فرانسوی – اسرائیلی ناچار به عقب‌نشینی شد و ترجیح داد که کار را به وقتی دیگر محول کند!

در اعتراض به این سانسور آشکار و در میان سکوت رسانه‌های به اصطلاح آزادیخواه غربی، «پل استر» نویسنده مشهور آمریکایی گفت: «سلین نویسندۀ بزرگی است که البته قضاوت‌های ‌اشتباهی داشته است. اما باید همه چیز را دربارۀ او بدانیم. حذف کردن کار درستی نیست...»

این برای دومین بار است که در دو هفته اخیر، جامعه مطبوعات و نشر فرانسه به بهانه یهودی‌ستیزی با سانسور محافل صهیونی مواجه می‌شود. چندی پیش نیز وقتی در ویژه‌نامه ژانویه ۲۰۱۸ نشریه کودکانه «یوپی» در فرانسه در جمله‌ای نوشته شد که «از نظر برخی دولت‌ها، اسرائیل یک کشور واقعی نیست»، تمامی شماره‌های آن حتی از روی دکه‌های مطبوعاتی جمع‌آوری شد! و نشریه یاد شده محکوم شد در شماره بعدی‌اش، توضیح کاملی در مورد اسرائیل به چاپ برساند. گزارش کامل این سانسور رسمی در کیهان ۷دی ماه به چاپ رسید.

طرفه آنکه نوشتن واقعیات درباره صهیونیسم و هلوکاست و اسرائیل در رسانه‌های اروپایی از جمله در فرانسه، به بهانه واهی جریحه‌دار نمودن احساسات ۱۵ میلیون یهودی، جرم محسوب شده و مجازات در پی دارد اما انتشار شنیع‌ترین مطالب و موهن‌ترین تصاویر در توهین به ادیان توحیدی و ابراهیمی به خصوص اسلام در مطبوعات و رسانه‌های فرانسه که احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان را جریحه دار می‌کند،‌ اشکالی نداشته و نشانه‌ای از آزادی بیان محسوب می‌شود!
منبع: کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

منابع عبری‌زبان مدعی شدند کابینه نتانیاهو با آتش‌بس موقت در غزه به مدت چند هفته موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، توافق موقت برای آزادی ده‌ها «ربوده شده» (اسرای صهیونیست نزد حماس) به پاسخ حماس بستگی دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود افزود: اسرائیل در پیشنهاد خود، خواستار آزادی ده‌ها اسرائیلی «ربوده شده» از جمله زنان و سربازان زن و بیش از ۲۰ زندانی است.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی صهیونیستی، اسرائیل انعطاف زیادی در مورد درخواست حماس برای خروج نظامیان ارتش از گذرگاه «نتزاریم»، نشان داده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد.»

طبق این گزارش، «تل آویو با آزادی اسرای فلسطینی از جمله کسانی که متهم به انجام عملیات قتل هستند، موافقت خواهد کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • آزادی بیان به سبک فرانسه
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین