Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@17:48:39 GMT

با قوی ‌ترین گیاهان ضد پیری آشنا شوید!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۱۳۴۱

با قوی ‌ترین گیاهان ضد پیری آشنا شوید!

خبرگزاری میزان- مسلما پیری بخشی از واقعیت زندگی است اما بکارگیری روش هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم ها و لوسیون های گرانقیمت، تنها راه برای جلوگیری از این فرایند طبیعی نیست. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، روش‌های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا خاصیت باورنکردنی ۵ گیاه برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن پیری پوست معرفی شده است:

جینسنگ: این گیاه با اثرات منفی استرس روی بدن مبارزه می‌کند و این فقط یک یاز اثرات و مزایای جینسنگ است. افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی از خواص دیگر این گیاه است. جینسنگ، چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می‌کند. اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می‌دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک و زخم می‌شود. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که مصرف زغال اخته منجر به سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید می‌شود.

زردچوبه: این ادویه سودمند منجر به دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو هستند. زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد. مصرف زردچوبه از آسیب‌های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می‌شوند جلوگیری میکند.

پونه کوهی: پونه کوهی یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضدپیری قوی است. عصاره پونه کوهی، میکروب‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می‌کند. این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می‌گرداند، خون را تصفیه می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. نتیجه؟ پوستی صورتی و درخشان.

سیر: باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص موثر ضدباکتریایی و ضدویروسی اش معروف است. یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند می‌کند. اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می‌دارد. همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می‌کند.

آووکادو: آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین، سرشار از چربی‌های مفیدی است که چین و چروک‌ها را صاف می‌کند.

منبع: آوای سلامت   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟

ایتنا - این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.
ما از چند سالگی «پیر» محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد که پاسخ این پرسش در حال تغییر است، چرا که عمر مردم طولانی‌تری شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند. 

طبق پژوهشی که نتیجه آن اخیرا در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

مارکوس وتشتاین، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: «درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌اند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آن‌ها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.»

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند و پژوهش‌ها از بهبود سلامتی قلب، قابلیت‌‌های شناختی و کیفیت کلی زندگی در جمعیت مسن آلمان در طول این سال‌ها خبر می‌دهد.

وتشتاین می‌گوید: «افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.»

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

البته برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد. زیرا دیدگاه‌‌های فرهنگی درباره پیری و روند‌ تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹، به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید، در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌اند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل، افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند، بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

دیگر خبرها

  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)