Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر هنری جشنواره تصویرسازی آیات از برگزاری نشست های تخصصی با موضوع تصویرسازی دینی خبر داد که به همراه کارگاه های علمی در کنار این جشنواره برگزار خواهد شد.

نصیر بشیری روز یکشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: قرار است چند نشست تخصصی و کارگاه علمی به منظور انجام بررسی های علمی همراه با جشنواره تصویرسازی آیات برگزار شود و از آنجا که معمولا در اینگونه جشنواره ها فقط به جمع آوری آثار و تصاویر اکتفا می شود، در این جشنواره به موضوع آموزش و پژوهش توجه بیشتری داریم و دو نشست با موضوع تصویرسازی دینی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دو کارگاه علمی نیز برای بررسی چشم انداز علمی تصویرسازی دینی برگزار می شود تا ضمن نهادینه کردن این هنر به ویژه در نسل جوان و دانشگاهی تلاش کنیم تا کارهای هنرمندان این حوزه از نظر علمی نیز جایگاه ویژه ای داشته باشد.
به گفته بشیری، این کارگاه ها و نشست ها بهمن ماه در همدان و در فروردین سال آینده نیز در تهران برگزار خواهد شد. البته حضور تمامی علاقه مندان در نشست های تخصصی آزاد است ولی با توجه به برخی از محدودیت حضور افراد در کارگاه ها بر اساس فراخوان و دعوت خواهد بود.
دبیر اجرایی جشنواره تصویرسازی آیات همچنین گفت: در نشست های علمی به دو رویکرد تصویرسازی از منظر تاریخچه و زمان جاری پرداخته می شود. یعنی درحال حاضر تصویرسازی دینی به چه سمت و سویی می رود و از نظر تاریخی نیز به بررسی کارهای انجام شده خواهیم پرداخت.
وی علت اهمیت این نشست ها را از آن نظر دانست که تاکنون به خوبی در این زمینه پرداخته نشده و اگرچه جشنواره های متعددی برگزار شده اما هنوز اطلاعات این جشنواره ها و تجارب اساتید این فن در اختیار دانشجویان و علاقه مندان قرار نگرفته است.
بشیری افزود: مثلا در این نشست بررسی می کنیم که تصویرسازی ما به چه سویی می رود. چون در بخش نگارگری راجع به سلطان محمد و معراج صحبت شده اما حق سایر موضوع ها به خوبی ادا نشده است.
وی همچنین درباره حضور ناشران در جشنواره تصویرسازی آیات گفت: به هیچ عنوان در این جشنواره ارسال اثر نداریم. چون شورای سیاستگزاری این جشنواره آثار عرضه شده به بازار نشر در 10 سال گذشته را رصد می کند.
بشیری به مشکلات ناشران برای انتشار موضوع های قرآنی اشاره کرد و برخی از این مشکلات و محدودیت ها را با سنگین بودن هزینه های این حوزه مرتبط دانست و گفت که همین مسائل باعث شده تا کتاب های دینی از کیفیت چاپ و تصویرسازی پائینی برخوردار باشند.
دبیر جشنواره تصویرسازی آیات از انتخاب یک ناشر در این جشنواره خبر داد و گفت: ناشران خوب معمولا در طول سال یک یا دو کتاب با درون مایه دینی منتشر می کنند و قصد داریم تا از یک ناشر در زمینه تصویرسازی دینی تجلیل کنیم.
به گزارش ایرنا به زودی فراخوان جشنواره دوسالانه تصویرسازی آیات منتشر می شود و علاقه مندان تا پایان فروردین 97 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و مراسم اختتامیه نیز در اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان در همدان برگزار خواهد شد.
این جشنواره در دو بخش روایی و غیرروایی برگزار می شود و هیچ محدودیت سنی در این زمینه وجود ندارد.
جشنواره هنری آیات در 11 رشته به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل پوستر در استان زنجان، نقاشی در استان گلستان، فیلم اعم از مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن در استان بوشهر، داستان نویسی در جنوب استان کرمان، شعر در استان لرستان، نقاشیخط در استان یزد، هنرهای نمایشی در استان فارس و آواها و نغمات در استان آذربایجان شرقی است که رشته های خوشنویسی و کاریکاتور در سطح بین المللی برگزار می شود.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره گل دختران ایران برابر ترکمنستان

به گزارش “ورزش سه”، بعد از پیروزی ۴ بر ۲ تیم ملی جوانان مقابل ازبکستان در روز گذشته، در دومین دیدار خود در تورنمنت کافا از ساعت 13:30 به وقت تهران در شهر دوشنبه  برابر ترکمنستان قرار گرفتند و شاگردان جهان نجاتی در این دیدار با 7 گل پیروز میدان شدند.

گلهای ایران را سمیه اسماعیلی در دقیقه ۱۰، تانیا جهانشاهی در دقیقه۱۳، سمیه اسماعیلی در  دقیقه ۲۰، زهرا خانلرزاده در دقیقه ۲۶، مریم دینی در دقیقه ۴۵، نازنین منصوری در دقیقه ۶۴ و مریم دینی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساندند.
نیمه نخست این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

مریم دینی به عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی مسئولین برگزار کننده کافا انتخاب شد.
سومین دیدار ایران برابر تاجیکستان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه از ساعت 18:00 به وقت محلی و 16:30 به وقت تهران برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • جشنواره گل دختران ایران برابر ترکمنستان
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید