Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیضایی گفت: گلایه و دغدغه اصلی خانواده های مدافع حرم در مورد سیاست خارجی در پیش گرفته دولت کنونی است. در برخی مواقع شاهد هستیم که دولت، با محافظه کاری های سیاسی در حق این عزیزان ظلم بزرگی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  زیتون  احمد رضا بیضایی، برادر شهید جبهه مقومت، محمود رضا بیضایی در گفت و گو با خبرنگار زیتون، با اشاره به رونمایی کتاب "تو شهید نمی شوی"،  گفت: این کتاب، دربر گیرنده یادداشت های  برادر شهید  و روایت های موجود، در مورد شهید مدافع حرم، محمودرضا بیضایی است که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنگارش خاطرات، بلافاصله بعد از شهادت محمود رضا، شروع شد

وی گفت: کار نگارش این کتاب، بلافاصله بعد از شهادت این شهید بزرگوار شروع شده است. به فاصله شاید 4 روز بعد از شهادت، شروع به ثبت خاطرات و اتفاقات پیرامون این شهید و جبهه مقاومت، کرده ام.

وی اضافه کرد: در ثبت این یادداشت ها، اوائل قرار بر این نبود که به صورت مکتوب گردآوری شود. بلکه به صورت یادداشت های کوتاه، در شبکه های اجتماعی، صرفا جهت زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و تبلیغ جبهه مقاومت، و اینکه آگاه سازی افکار عمومی، استفاده می شد.

بیضایی، خاطر نشان کرد: کار نوشتن این خاطرات و روایات به صورت هفتگی ادامه داشت، به بطوری که در سال به حدود بیش از 100نوشته می رسید و با گذشت حدود 4سال از شهادت این شهید، شمار قابل توجهی نوشته در دسترس است. برخی از دوستان و فعالان فرهنگی پیشنهاد گردآوری  این خاطرات را به صورت کتاب، ارائه دادند

بزرگی کار سربازان جبهه مقاومت را آینده گان بهتر درک خواهند کرد

 وی افزود: در شروع کار، بنا به دلایلی از جمله ملاحظات سیاست خارجه کشور، به صورت محافظه کارانه ثبت می شد. چون در زمان شروع جنگ سوریه، جبهه مقاومت مظلوم واقع شده بود و بی مهری های بسیاری علیه مدافعان حرم صورت می گرفت. این نوشته ها بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، منتشر می شد تا جبهه مقاومت و رزمندگان مقاومت در جامعه بیشتر شناخته شوند.

برادر شهید جبهه مقاومت ادامه داد: در ابتدا به دلایلی با انتشار این خاطرات به صورت کتاب، مخالف بودم چرا که  این خاطرات و یادداشت ها به صورت ساده  و دلنوشته بود، در ثانی برای ثبت و خلق یک اثر درارتباط با مدافعان حرم و جبهه مقاومت، یک نویسنده متبحر و آشنا به این فرهنگ، نیاز است. بزرگی و عظمت دلاوری های این عزیزان  را شاید آیندگان بهتر از ما درک خواهند کرد. 

برای معرفی جبهه مقاومت، باید افراد متخصص پای کار باشند

وی با اشاره به اینکه برای تدوین یک اثر، درباره زندگی شهید مدافع حرم، باید ابعاد مختلف زندگی این شهید بزرگوار مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد،گفت:  نوع برخورد شهید با خانواده، سلوک رفتاری و اجتماعی در بین مردم و همکاران و روایت همسر و سایر جهات دیگر، باید در نظرگرفته شود تا بتوان گفت کتابی در خور مقام والای این شهید نوشته شده است. بنده به عنوان برادر شهید، فقط یک بخش از زندگی این دلاور را روایت کردم.

وی بیان داشت: مهمترین وجه زندگی شهید محمود رضا بیضایی، حضور در جبهه مقاومت بود. متاسفانه بنا به دلایلی، جبهه مقاومت به نحو احسن شناسانده نشده است. هویت همه شهدای مدافع حرم، به جبهه مقاومت بستگی دارد. نگاه و دید به محمود رضا و همه شهدای مقاومت باید جامع و کامل باشد.  تصویر سازی در ذهن مخاطب، به صورت کامل انجام گیرد. با کمال تاسف، هنوز در این عرصه دچار مشکل هستیم و نتوانستیم شهدای مقاومت را به صورت کامل و جامع به مردم معرفی کنیم. کار فرهنگی مناسب در این زمینه انجام نشده است.

روایت گری جبهه مقاومت،سخت تر از دفاع مقدس است

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: نبود دسترسی به جبهه مقاومت بخاطر خارج بودن از مرزهای جغرافیایی، کمبود و عدم دسترسی به راویان جبهه مقاومت، از جمله آسیب  شناسی هایی در رابطه  با شهدای مقاومت است. نبود بستر مناسب فرهنگی، برخی محافظه کاری های سیاسی و برخی دلایل دیگر، فعالیت در این عرصه را سخت کرده است.

وی با اشاره به تفاوت روایت گری از دفاع مقدس و جبهه مقاومت افزود: در بحث روایت گری در دفاع مقدس خوشبختانه با راویان متعددی روبه رو هستیم که خود بی واسطه روایت گری می کنند به طور مثال می توان گفت: برای یک روایت از رزمندگان دفاع مقدس، می توان از حدود 50 نفر از راویان مختلف استناد کرد، ولی در جبهه مقاومت، شرایط بدین منوال نیست.  نقل روایت از شهدای مدافع حرم، محدود است چرا با توجه به نوع دفاع، افراد کمتری نسبت به دفاع مقدس، در این نبرد حضور داشته اند.

محافظه کاری های بی مورد سیاسی دولت، ظلم بزرگی در حق شهدای مقاومت است

وی بابیان اینکه این کتاب، خلاصه روایت برادر شهید است، تصریح کرد: در این کتاب فقط، خاطرات برادر شهید تدوین شده است. خاطرات کودکی ، نوجوانی و جوانی تا خدمت سربازی و ورود به سپاه پاسداران و در نتیجه ختم به شهادت، روایت گری شده است. البته در جلد های بعدی این کتاب به صورت کامل و جامع به این شهید جبهه مقاومت، پرداخته خواهد شد.

وی به دلایل عدم شناخت حبهه مقاومت،  اشاره کرد و گفت:  دلایلی متعددی برای این منظور وجود دارد. اول اینکه این جبهه  هنوز ادامه دارد و پایان نیافته است. از تمام زوایای این جبهه اطلاع کافی  در دسترس نیست. ثانیا به خود جبهه مقاومت بخاطر بعد مسافت دسترسی نیست. منبع و اطلاعات موجود این زمینه، همان افرادی هستند که حضور داشتند و دارند. گلایه و دغدغه  اصلی خانواده های مدافع حرم در مورد سیاست خارجی در پیش گرفته دولت کنونی است. در برخی مواقع شاهد هستیم که دولت، با محافظه کاری های سیاسی در حق این عزیزان ظلم بزرگی می کند.

مسئولین دولت، کوچکترین سنخیتی با آرمان های ایثار و شهادت، ندارند

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت محدود به سوریه نیست، خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت شامل همه کشورهای اسلامی می باشد و مربوط به سوریه نیست. کشور سوریه یکی از محور های جنگ این جبهه است. یمن، لبنان، بحرین، عراق  و سایر کشورهای دیگر، خط مقدم جبهه مقاومت هستند.

برادر شهید افزود: جهت غلط کار فرهنگی در شناساندن جبهه مقاومت، اکنون در حال اجرا است، تبلیغات ایثار و شهادت، نیازمند افراد متخصص است. دلایل موفقیت ادبیات دفاع مقدس مربوط به راویان و نویسندگانی بود که از متن جنگ برخاستند. ولی درباره جبهه مقاومت این روال برعکس عمل می کند. مسئولین کشور، حضور ایران در سوریه را به صورت دخالت در امور داخلی یک کشور القا کرده اند.در حالی که چنین نیست. رزمندگان جبهه مقاومت برای بالا بردن امنیت پیرامونی جمهوری اسلامی و دفاع از اعتقادات شیعه پای به این میدان نبرد گذاشته اند. اکثر مسئولینی که در این دولت حضور دارند کوچکترین سنحیتی با جبهه مقاومت  و آرمان های ایثار و شهادت ندارند. شهدای مدافع حرم به معنای واقعی،  مظلوم واقع شده اند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

سرهنگ آزادی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در مراسم مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود