Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد جدید نمایندگان برای ایجاد درآمد اشتغالزایی از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها به جای گران شدن سوخت در سال ۹۷ را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد جدید نمایندگان برای ایجاد درآمد اشتغالزایی از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها به جای گران شدن سوخت در سال ۹۷ را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۷ قصد دارد قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را ۵۰ درصد افزایش دهد، گفت: هرگونه افزایش قیمت در حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین باید براساس نرخ تورم باشد، وقتی دولت ادعا می‌کند که نرخ تورم کاهش یافته، چطور انتظار دارد قیمت بنزین ۵۰ درصد افزایش یابد؟

وی با بیان اینکه از محل صرفه جویی در پرداخت یارانه‌های نقدی از طریق حذف یارانه پردرآمد‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت کسب می‌شود، اظهار داشت: دولت می‌تواند همین رقم را صرف توسعه تولید و ایجاد اشتغال کند، بنابراین نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای کسب درآمد ندارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از پیشنهاد جدید تعدادی از نمایندگان برای افزایش نیافتن قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده و از طرفی افزایش درآمد‌های دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد نمایندگان این است، برای اینکه قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده افزایش پیدا نکند، رقم حذف یارانه نقدی پردرآمدها، به اضافه دو برابر تسهیلات بانک‌ها که رقمی معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان است را صرف تولید و اشتغال کند، با این روش قیمت حامل‌های انرژی نیز افزایش نمی‌یابد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه شرایط فعلی اقتصادی کشور برای هرگونه افزایش قیمت مناسب نیست، خاطرنشان کرد: قیمت فعلی حامل‌های انرژی نسبت به استاندار‌های جهانی پایین است، اما باید طوری باشد که آسیبی به اقشار کم‌درآمد وارد نشود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی