Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@21:02:16 GMT

تجویز عینک توسط اپتومتریست ها تحت پوشش بیمه نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۲۸۳۸

خرداد:دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، گفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه به خدمات تجویز عینک طبی که در تخصص اپتومتریست هاست، متاسفانه این امر تحت پوشش بیمه نیست
به گزارش خرداد به نقل از مهر، شهرزاد نکونام در آستانه برگزاری هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران، اظهارداشت: هدف این سمینار، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و دانش آموختگان رشته اپتومتری با ارائه روش‌های علمی و تخصصی تجویزعینک در بیماران مختلف و بازآموزی تجویزهای تخصصی با استفاده از فن آوری‌های روز دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این سمینار دارای ۱۰ امتیاز بازآموزی آموزش مداوم است، افزود: بحث و تبادل نظر در گایدلاین‌های تجویز( راهنماهای بالینی تجویز) با ارائه پنل‌های معرفی بیمار (کیس ریپورت) در عیوب انکساری مختلف چشم شامل نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی ، مشکلات تطابقی و موارد خاص از محورهای این سمینار است.
دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران افزود : علاوه بر موضوع تجویز که در سالن اصلی جریان دارد، آموزش های علمی و عملی ویژه ای نیز در کارگاهای جنبی سمینار انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله موارد مورد اشاره در این کارگاه ها فیت عینک، تراش عدسی، ساخت و تعمیر عینک، مارکتینگ لنزهای تماسی نرم و سخت، محلول‌ها و داروهای مرتبط با لنز، فارماکولوژی در اپتومتری، طبقه بندی و کاربرد بالینی داروهای چشمی، پریمتری و استراتژی‌های آن، نسخه نویسی و نسخه خوانی درخواست‌های میدان بینایی است.
نکونام، شعار هفتمین سمینار جامعه اپتومتری را «نهایت رضایتمندی، با دقیق‌ترین تجویز» و «اپتومتری، تخصصی‌ترین تجویز و ساخت عینک طبی» عنوان کرد و گفت: اپتومتریست‌ها در طول دوره تحصیل خود با نحوه معاینه کامل چشم آشنا می شوند و پس از اتمام تحصیل و دریافت شماره نظام پزشکی می توانند مستقلا کار حرفه‌ای خود را آغاز کنند؛ لذا مرجع مطمئنی برای حفظ سلامت بینایی و رفع نیازهای جامعه در این زمینه هستند.
عضو جامعه اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: تجویز، انتخاب و ساخت یک عینک طبی، تخصصی‌ترین کار اپتومتری است که نیازمندان به این خدمات برای حفظ سلامت خود و جامعه باید به مراکز قانونی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.
نکونام خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مبرم جامعه به خدمات تجویز عینک طبی که در تخصص اپتومتریست هاست، متاسفانه این امر تحت پوشش بیمه نیست و عموم مردم به این دلیل دچار مشکل می شوند که از مسئولین وزارت بهداشت تقاضای برطرف شدن این معضل را داریم.
هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران از ۵ تا ۶ بهمن ۹۶ در سالن امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شوسلامت نیوز: تجویز عینک توسط اپتومتریست ها تحت پوشش بیمه نیست برچسب ها: اپتومتری ، عینک ، سمینار جامعه اپتومتری

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا