Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:16:05 GMT

خلاقیت و پشتکار، راز موفقیت مجسمه ساز ارومیه ای

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۲۹۲۶

خلاقیت و پشتکار، راز موفقیت مجسمه ساز ارومیه ای

فرزاد نجومی از جمله هنرمندان نامی و خلاق کرد ارومیه می باشد که عنوان قدیمی ترین هنرمند مجسمه ساز ارومیه را با خود یدک می کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانا نیوز، فرزاد نجومی از جمله هنرمندان نامی و خلاق کرد ارومیه می باشد که عنوان قدیمی ترین هنرمند مجسمه ساز ارومیه را با خود یدک می کشد وی در سال ۷۵ برای اولین بار هنر مجسمه سازی را بعد از آموختن در تهران وارد ارومیه کرد و هم اکنون ضمن اشتغال زابی برای چندین نفر به فکر توسعه کسب و کارش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد بعد از گذشت بیست و یک سال از مدت فعالیت خود در این هنر توانسته با طراحی و ساخت بیش از چهل و پنج نوع مجسمه های دکوری و ارسال آن به اکثر شهرهای بزرگ کشور همچون تهران ، شیراز ، اصفهان و … نه تنها توانسته این هنر فراموش شده را در ارومیه پا بر جا نگه دارد بلکه برای ۱۲ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کند .
قدرت طراحی فوق العاده این هنرمند کرد متولد ارومیه در مسیر خلق مجسمه های تزینی به گونه ای قرار گرفت که نظر هر بیننده ای را در اولین نگاه به خود جلب می کند .

فرزاد در گفتگوی صمیمانه با سیلوانا نیوز از هنر مجسمه سازی به عنوان تبلوری از فکر و خلاقیت یاد کرد و گفت :
هنر مجسمه سازی همانند تبلوری از فکر و خلاقیت است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر عجین شده است.

اما به هر حال تمامی این پیشرفت ها نتوانسته علاقه ی بی حد و مرز من را به مجسمه سازی سنتی کاهش دهد زیرا استفاده از هنر ذاتی و خلاقیت در هنر مجسمه سازی سنتی از جمله موارد است که شاید در ظاهر خشن اما باطنی مهربان و لطیف را در خود جا داده است زیرا این هنرمند است که هربار با صیقل دادن مواد خام دنیای جدیدی را همراه با نقش و رنگ های متفاوتی کشف می کند.

این هنرمند خلاق واردات بی رویه و بی کیفیت مجسمه های چینی و همچنین نبود حمایت لازم را از مهمترین مشکلات هنر مجسمه سازی در ارومیه و کشور یاد کرد و افزود : واردات بی رویه مجسمه های بی کیفیت چینی و توزیع ان در بازار کشور و همچنین عدم پرداخت تسهیلات بانکی برای گسترش این هنر باعث نابودی و تعطیلی اکثر کاراگاه های تولید مجسمه سازی کشور شده است.

به همین جهت تعداد واحد های تولید مجسمه در کشور انگشت شمارند به طوریکه برخی از این کاراگاه ها در پیچ و خم نامناسب بازار کشور به کل فراموش شده اند .
فرزاد با ابراز گله مندی از شهرداری و اداره میراث فرهنگی به جهت واگزاری تمامی پروژه های مرمت سازی و شاداب سازی به مجسمه سازان سایر شهرها همچون تهران گفت مسولین محترم شهرداری و میراث فرهنگی به جای استفاده از هنرمندان و مجسمه سازان ارومیه از سایر شهرها برای شاداب سازی و مرمت سازی مجسمه ها استفاده می کنند.

این در حالیست که با اندکی توجه به مجسمه سازان بومی زمینه فعالیت برای چندین نفر نیز فراهم می گردد.
وی در پایان سخنان خود با توصیه به افرادی که قصد فعالیت و یا ورود به هنر مجسمه سازی را دارند افزود : هنر مجسمه سازی بی شک برخاسته از تفکرات و روحیه ی هنری هر شخص می باشد و به همین جهت برای موفقعیت در این هنر رو به فراموشی صرف وقت و تلاش و از همه مهمتر صبوری مهمترین راه ورود به این هنر می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت

به گزارش همشهری آنلاین، یک صفحه توئیتری تصویری از یک پسربچه در کنار مجسمه کریستیانو رونالدو را پست کرد و نوشت: «این پسربچه مجسمه کریستیانو رونالدو را با سنگ آهک ساخت».

هرچند هواداران بلافاصله متوجه شدند که این مجسمه واقعی نیست و با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده، و با این حال معتقدند که این تصویر از تمام مجسمه‌هایی که تا به الان از چهره فوق‌ستاره پرتغالی ساخته شده بهتر است.

کد خبر 847471 برچسب‌ها ویژه ورزشی کریستیانو رونالدو

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • (ویدئو) روایتی از خلاقیت هوتن شکیبا برای صداپیشگی «بچه»