Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس پیشین فیفا اعتراف کرد که آلمانی‌‌ها پس از کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶، رقم قابل توجهی را به حساب وی واریز کردند. ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ ورزشی ورزش جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله آلمان، محمد بن‌همام، نایب رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراف کرد که پس از اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 به آلمان از سوی فیفا، ژرمن‌ها رقمی معادل 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون یورو به حساب او واریز کردند اما این وجه جنبه رشوه نداشته است.

بن‌همام که سال 2011 به دنبال افشای دست داشتن در فساد و رشوه‌دهی به اعضای فیفا برای کسب رأی در انتخابات ریاست این سازمان، به صورت مادام العمر از انجام هرگونه فعالیت مدیریتی در دنیای فوتبال محروم شد، در برنامه «اشپورت رپورتاژ» شبکه ZDF آلمان، اعتراف کرد که پولی از سوی ژرمن‌ها به حساب او واریز شد اما این وجه ربطی به تصمیم فیفا برای اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 به آلمان نداشته است.

او در این خصوص گفت: بله، 6.7 میلیون یورو به حساب من واریز شد اما من مایلم بدانم که چرا آلمان به خاطر چیزی که پیش از آن از گرفتنش مطمئن شده بود، باید به من رشوه می‌داد؟

تصمیم فیفا برای اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 به آلمان در سال 2000 اتخاذ شد و دو سال بعد 6.7 میلیون یورو از حساب کمیته برگزاری جام جهانی به حساب شرکتی تحت مدیریت بن‌همام واریز شد. مدیریت کمیته برگزاری جام جهانی 2006 آلمان بر عهده فرانس بکن‌باوئر و رابرت شاون فقید بود.

بن‌همام در ادامه مصاحبه‌اش با ZDF در پاسخ به این سؤال که آیا واریز شدن وجه به حساب وی از سوی مسئولان کمیته برگزاری جام جهانی 2006 ربطی به موفقیت ژرمن‌ها در کسب این امتیاز داشته است یا نه، مدعی شد: نمی‌دا‌نم، نه، البته که می‌دانم اما مرا ببخشید. فقط شما هستید که به این موضوع اهمیت می‌دهید نه هیچ شخص دیگری.

رینهاد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، در ماه دسامبر سال 2017 در گفت‌و‌گویی با نشریه اشپورت بیلد آلمان گفته بود که او قصد داشته در قطر ملاقاتی با بن‌همام داشته باشد تا در خصوص وجه واریزی به حساب وی، صحبت کند. گریندل در آن زمان گفت که هیچ پاسخی از بن‌همام دریافت نکرده است. بکن‌باوئر اما پرداخت هرگونه رشوه در خصوص اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 به جام جهانی را تکذیب کرد.

در همین حال بن‌همام در خصوص شائبه‌هایی که درباره اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 به کشور او قطر وجود دارد، پاسخ داد و گفت که او در این پروسه هیچ دخل و تصرفی نداشته است. رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد:  چنین موضوعاتی به هیچ عنوان روی من تأثیر نمی‌گذارند. اینها فقط مشتی ادعای بی‌اساس هستند و ادعای بی‌اساس هم خواهند ماند.

انتهای پیام/

 

R1015163/P35350/S3,28/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فیفا

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۲ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است. 

 در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

 بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم | سفر وزرای آلمان و انگلیس برای فشار به نتانیاهو
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد