Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نشست نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی ایلام در مرکز این استان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام محمدرضا مهدوی ارفع، مجری طرح نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در این نشست، اظهار کرد: اولین دغدغه ما در اجرای این طرح، گفتمان و هنر انقلاب اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، افزود: این نگرانی وجود داشت که چرا به معارف و مضامین قرآن کریم و نهج‌البلاغه در بسیاری از مراکز تخصصی و آموزشی ما فقط توجه می‌شود و آن‌طور که بایدوشاید در بین عموم جامعه به لحاظ بهره‌گیری از معارف ناب و ورود در زندگی مردم موردتوجه قرار ندارد.

 

مهدوی ارفع، بابیان اینکه امروز باید خود قرآن کریم و نهج‌البلاغه وارد زندگی مردم شود، در جامعه به کار گرفته شود، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های انجام‌شده ازجمله صورت و لحن، تفسیر و تجوید و سایر امورات برای قرآن کریم است، اما باید معارف ناب قرآن کریم و نهج‌البلاغه وارد بطن زندگی مردم شود به در اصطلاح زندگی‌ها، قرآنی و نهج‌البلاغه‌ای شود.

 

مجری طرح نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی، گفت: باید شرایطی فراهم کرد که مردم به‌آسانی در قرآن و نهج‌البلاغه بتوانند تدبر کنند، خطاب قرآن در مورد تدبر نیز خطاب عام است به‌طوری‌که حضرت امام راحل در این خصوص می‌فرماید که قرآن خودش فریاد زده که غرض من هدایت است.

 

وی، ابراز کرد: ما تلاش کردیم که بیانات رهبر معظم انقلاب را در دو سال گذشته در مورد نهج‌البلاغه جمع‌آوری کنیم، جالب اینجاست که مقام عظمای ولایت در 30 سال گذشته در مورد این کتاب شریف سخن داشته‌اند و در این خصوص فرموده‌اند که نهج‌البلاغه کتاب تدوین‌شده انقلاب اسلامی است و مهم‌ترین وظیفه ما نیز گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گفتمان انقلاب اسلامی تأکیدات فراوانی داشته‌اند و هدف از گفتمان انقلاب اسلامی را تلاش در راستای انقلابی گری به معنای درست بیان کرده‌اند، ایشان به وحدت گفتمانی تأکید داشته‌اند و خلوص در انقلابی گری این است که توحید و اسلامی در جامعه جاری شود.

مجری طرح نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی، یادآور شد: ایشان اشاره داشته‌اند که امروز دورانی شبیه به دوران حکومت امیرالمؤمنین (ع) است، پس روزگار، روزگار نهج‌البلاغه است و کلید همه مشکلات بهره‌گیری از معارف ناب قرآن کریم و نهج‌البلاغه است.

 

وی، با اشاره به اجرای این طرح در کشور و برخی از کشورهای جهان، تصریح کرد: هدف ما این است همان‌طور که مردم می‌نشینند قرآن کریم را در محافل و مجالس می‌خوانند، بنشینند و نهج‌البلاغه را نیز بخوانند، در این راستا نیز کتاب نهج‌البلاغه به نحوی آسان‌سازی شده و به بهترین و شایسته‌ترین وجه ممکن به‌صورت خلاصه و باقیمت ارزان در اختیار عموم جامعه قرارگرفته است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، یادآور شد: نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی در راستای تسهیل و راه‌اندازی جلسات نهج‌البلاغه خوانی آماده ارائه خدماتی ازجمله اعزام رایگان استاد و مربی برای راه‌اندازی جلسه نهج‌البلاغه خوانی، تأمین و ارسال نهج‌البلاغه با هزینه اندک، پاسخ‌گویی به سؤالات برگزارکنندگان و مسئولان جلسات و ارائه مطالب و جزوه‌های آموزشی است.

 

مجری طرح نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی با تأکید بر اینکه نهج‌البلاغه عصاره بسیار شیرین، جامع و پُراثری از دانش گسترده امام علی (ع) است که در دسترس ما قرار دارد، گفت: شعار و چشم‌انداز این نهضت، نهج‌البلاغه خوانی آسان است و هدف آن آموزش نهج‌البلاغه خوانی به روشی آسان است.

 

وی، در پایان با دعوت از همه علاقه‌مندان و فعالان فرهنگی و قرآنی و مذهبی در راستای اجرای این طرح در استان ایلام، خاطرنشان کرد: تربیت کردن افرادی که بتوانند در این مسیر گام بردارند و همچنین دوره‌های تدبر در نهج‌البلاغه نیز آغازشده است.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند