Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با بیان این‌که به دلیل عقیده‌ای که مردم یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود، گفت: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی بر تردد کالای قاچاق در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، «احمد ترحمی» در نشست آموزشی تبیین مبارزه قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: به دلیل عقیده‌ای که مردم استان یزد بر کسب روزی حلال دارند عرضه کالای قاچاق کمتر مشاهده می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که بیشترین مشکل ما در ترانزیت کالای قاچاق است، افزود: استان یزد در مرکز کشور قرار دارد و شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود و بیشترین ترانزیت کالای وارداتی از بندرها جنوب از محورهای استان یزد صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به آسیب‌شناسی در این حوزه،‌ گفت: با توجه به تشدید مقابله و کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد ممکن است استان یزد به بارانداز و محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شود.

این مقام مسئول دلیل این اقدام را ارزان بودن محل دپو و نزدیکی به استان‌های دیگر همچنین قرار داشتن در مرکز کشور و دسترسی آسان دانست و بیان کرد: این احتمال وجود دارد که کالای قاچاق در یزد دپو شده و سپس توزیع شود ازاین‌رو تمهیدات خاصی اندیشیده شده و اشراف اطلاعاتی کاملی وجود دارد .

ترحمی بابیان این‌که شناسایی بخشی از انبارها این نگرانی را رفع می‌کند، تصریح‌ کرد: پنج گلوگاه و بازرسی مصوب در سطح استان به‌صورت ثابت و دائم استقرار دارد و ایست و بازرسی مهریز که بیشترین حجم ترانزیت و کشفیات را دارد از ایستگاه‌های فعال است.

وی بابیان این‌که تعامل و همکاری خوبی بین نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی با این ستاد وجود دارد افزود: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی خوبی بر تردد کالای قاچاق وجود دارد اما مشکلاتی نیز داریم که باید تمهیداتی اندیشید .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد بابیان اینکه معدود مشکلاتی در حوزه گمرکی و قطعات الکترونیکی داریم که در ثبت دچار اشکالات است گفت: خودروی حمل برخی قطعات الکترونیکی نیز توقف زیادی در طول مسیر دارند که مدت‌زمان قطعه الکترونیکی به اتمام رسیده و در عبور از ایست و بازرسی‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند .

وی گفت: امید است با راه‌اندازی و به‌روزرسانی سامانه‌های الکترونیکی مشکلات این حوزه نیز حل‌شده و در سطح بازار شاهد کالای قاچاق نباشیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آنها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 6081214

دیگر خبرها

  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد
  • کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد 
  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان
  • بهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌ الله لبنان
  • بُهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌الله
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد