Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:حسن روحانی در نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی عنوان کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جمع صاحب نظران، فرهیختگان و برندگان مدال افتخار در جشنواره فارابی حضور دارم.  در یک دورانی سایه مظلومیت و یا نوعی محرومیت بر سر علوم انسانی و اسلامی سایه افکند. آن زمانی که علوم طبیعی و تجربی و مهندسی اکتشافاتشان و اختراعاتشان و آثار علمی‌شان به صحنه زندگی مردم آمد، زرق و برقی که این آثار علمی داشت بسیاری از جوامع ما را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که فکر کردند علم یعنی همین و علوم انسانی در رده دوم و سوم زندگی انسان‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همین سایه در ذهن جوانان ما آنها که عازم دانشگاه‌ها بودند و فکر انتخاب رشته بودند و یا در تصحیلات تکمیلی آنها اثر گذاشت و در دوره‌ای دنبال علوم مهندسی و در دوره ‌ای هم دنبال علوم تجربی رفتند. می‌گفتند آنها که استعداد دارند و رتبه دو رقمی کنکور هستند باید بروند سراغ رشته‌های مهندسی و تجربی و آنها که از این کاروان وامی‌مانند باید به ناچار رشته‌های علوم انسانی را برگزینند. خوشحالم این دوران به زودی سپری شد و امروز برای کسی تردیدی وجود ندارد که توسعه برای کشور در کنار علوم تجربی و ریاضی بدون پیشرفت علوم انسانی امکان‌پذیر نیست.
رئیس‌‌جمهور تاکید کرد: امروز در جامعه حکمرانی شایسته می‌تواند جامعه را در مسیر درست هدایت کند. این حکمرانی از چه دانش و علومی نشات می‌گیرد؟ مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند این کار را کند البته مدیریت در همه رشته‌ها لازم است اما مدیریت کشور از چه علومی سرچشمه می‌گیرد؟ سیاستمداری و سیاست‌ورزی که جایگاه تاثیرگذاری در جامعه دارد از چه رشته علمی سرچشمه می‌گیرد؟ اقتصاد و نقش آن در جامعه از چه علومی نشات می‌گیرد؟
وی گفت: در حقوق، علوم اجتماعی و مردم‌شناسی اگر علوم انسانی در جامعه‌ای پیشتاز نباشد و صنعت در کنار علوم انسانی قدم نگذارد، ممکن است صنعت و علوم تجربی به ضد خود تبدیل شود. امروز در منطقه شاهد بودید گروه‌هایی که به جنایات پرداختند از بمب و موشک و اینترنت و فضای مجازی استفاده کردند. آنها که خاورمیانه را به آشوب کشیدند کسانی بودند که در فهم درست از مسائل اجتماعی عقب ماندند و از تکنولوژی هم برای انحراف جامعه استفاه کردند.
روحانی یادآور شد: تروریست‌ها بیشترین استفاده را از اینترنت و فضای مجازی کردند اما برای اهداف ناصحیح. نمونه واضح و روشن این رویه صنعت هسته‌ای است که در بسیاری از فنون می‌تواند کمک کند و استفاه نادرست از آن می‌تواند بشریت را به نابودی بکشاند.
وی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی با پول و سفارش و مهندسی ممکن نیست، گفت: در فضای آزاد و نقد است که علامه‌طباطبایی‌ها و مطهری‌ها ظهور می‌کنند. علم بدون نقد و تضارب آرا پیشرفت نمی‌کند. اختلاف فکری و نظری را باید به رسمیت شناخت. به تنوع و اختلاف نظر احترام بگذاریم؛ فشار و وحدت ماشینی برای انسجام جامعه خطرناک است.
روحانی گفت:در خیابان عده‌ای اعتراض می‌کنند. خواهش می‌کنم به همه مردم ما احترام بگذارید.اجازه دهید موضوع در یک دادگاه صالح ثابت شود. یا خس و خاشاک است، یا گاو، یا گوساله، یا آشغال است. چرا توهین می‌کنید و بی‌ادبانه با جامعه برخورد می‌کنید؟در لندن و نیویورک هم اعتراض شود، چهار نفر می‌آیند شیشه می‌شکنند.دقیق حرف بزنیم، مخصوصا در تریبون‌های مقدس. ملت ما ملت بزرگی است. اعتراض بود، تمام شد. برخی سوءاستفاده کردند، نیروهای امنیتی به خوبی اداره کردند. الان شمای جامعه‌شناس، روانشناس اجتماعی و ... باید تحلیل و واکاوی کنید علت اعتراضات را.




برچسب ها: روحانی ، جشنواره فارابی ، فارابی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با اشاره به این که مرحله اول کنکور ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۵۲ هزار داوطلب است گفت:  ۶۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها و ۴۰ درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.

آقای چهرگانی افزود: صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه داوطلبان گروه های انسانی و ریاضی، بعد از ظهر پنج شنبه داوطلبان رشته های فرعی هنر و زبان های خارجی و صبح روز جمعه نیز داوطلبان رشته علوم تجربی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد:در این آزمون  ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در رشته علوم تجربی ، ۱۹ هزار داوطلب در رشته علوم انسانی و ۲۵۰۰ داوطلب در رشته علوم ریاضی و فیزیک به رقابت پرداختند.

نماینده سازمان سنجش در استان همچنین از برگزاری مرحله دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تاریخ ۷ و ۸ تیر ماه در ۱۶ شهرستان استان خبر داد.

 

 

دیگر خبرها

  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • گزارش تصویری| کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۳
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی