Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:57:02 GMT

هاشمی: قضاوت ما به گذشته باید واقع‌بینانه باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۳۸۰۷

هاشمی: قضاوت ما به گذشته باید واقع‌بینانه باشد

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در ارائه گزارش سند تحویل و تحول قضاوت ما نسبت به دوره گذشته باید واقع‌بینانه و با انصاف باشد و رویکرد افراط و تفریطی نباشد.

خبرگزاری فارس: محسن هاشمی در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص سند تحویل و تحول شهرداری تهران که امروز محمدعلی نجفی در صحن علنی شورا آن را ارائه می‌دهد، گفت: 140 روز از انتصاب نجفی به سمت شهرداری تهران با اجماع بی‌نظیر اعضای شورای شهر می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، ری و تجریش شهرداری تهران باید سند تحویل و تحول شهرداری را در صحن شورا ارائه دهد و تمام مسئولیت‌ شهرداری پیشین به شهرداری فعلی ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: بررسی دقیق عملکرد دوره گذشته شهرداری در زمینه‌های مختلف خدمات شهری، فنی و عمرانی، مالی، هوشمندسازی، سلامت اداری، تاب‌آوری شهر و... نیاز به زمان و اختیارات قانونی بیشتری دارد تا گزارش دقیق‌تری را ارائه دهیم.

هاشمی اظهار داشت: در خصوص گزارش تفریق بودجه دچار مشکلات زمانی هستیم و ابزارهای کمی در دست داریم و امیدواریم در قانون این مسائل دیده شود.

وی ادامه داد: قضاوت ما نسبت به دوره گذشته باید واقع‌بینانه و با انصاف باشد و رویکرد افراط و تفریطی نباید باشد. نکات منفی و مثبت باید با هم دیده شود و جنبه تبلیغی به ارزیابی کارها نباید بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: به روند کارهای ما نیز که 5 ماه از آن می‌گذرد، کم‌کم انتقاداتی آغاز خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: نباید با سیاست‌های انقباضی پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی نیز که برای شهر تهران بسیار حائز اهمیت است با رکود مواجه شود.

وی گفت: امیدواریم امروز شهردار تهران ضمن ارائه گزارش تحویل و تحول برنامه خود را برای شهر تهران و امیدواری‌هایی که به شهروندان داده‌اند، صحبت کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • این اتوبوس شمیران به در و دیوار می‌خورد