Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هرچند که حمایت از صنایع را یک ضرورت می‌دانیم اما این حمایت نباید فشار را بر مصرف‌کننده وارد کند و هزینه‌های آنها را افزایش دهد. سیدمهدی مقدسی به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ درخصوص حمایت از تولید ملی با استفاده از نظام تعرفه‌ای، اظهار داشت: در دنیا نیز این منطق وجود دارد که تعرفه واردات کالایی که در داخل کشور امکان تولید آن وجود دارد را افزایش می‌دهند تا کسی برای واردات آن‌ها اشتیاق نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مفهوم حمایت از تولید ملی این نیست که به هر قیمت و کیفیتی صورت بگیرد، گفت: تولیدکنندگان اگر می‌خواهند بر اساس قوانین موجود کشور حمایت بیشتری از آن‌ها صورت بگیرد باید تصور کنند که در فضای رقابتی بین‌المللی حضور دارند و هزینه تولید خود را کاهش و کیفیت و استاندارد را ارتقاء دهند.

هزینه حمایت از تولید ملی را نباید مصرف‌کننده پرداخت کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت واردات محصولات مشابه تولید داخل نباید شرایط را از حالت رقابتی خارج و انحصار ایجاد کند، ادامه داد: هرچند که حمایت از صنایع را یک ضرورت می‌دانیم، اما این حمایت نباید فشار را بر مصرف‌کننده وارد کند و هزینه‌های آن‌ها را افزایش دهد.

نظام تعرفه‌ای یک سیاست انتقباضی است

وی با اشاره به اینکه باید تولیدکنندگانی که مورد حمایت قرار می‌گیرند استراتژی کاهش هزینه تمام شده و افزایش کیفیت محصولات را در دستور کار قراردهند، ادامه داد: نظام تعرفه‌ای نمی‌تواند به تنهایی در اینگونه مسائل اثرگذار باشد و تنها یک سیاست انقباضی است.

سیستم تعرفه‌ای فضای رقابت را محدود می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیستم تعرفه‌ای تنها در کنترل بازار تاثیرگذار است، عنوان کرد: اگر به‌سمت سیستم تعرفه‌ای حرکت کنیم فرصت را برای رقابت محدود می‌کنیم، برای کالا‌های غیرضروری و محصولاتی که امکان تولید ۱۰۰ درصدی آن در کشور وجود دارد باید تعرفه را افزایش دهیم؛ اگر می‌خواهیم تکنولوژی‌های روز دنیا را به‌کشور وارد کنیم باید تعرفه واردات آن‌ها را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه نظام تعرفه‌ای در همه موارد کارسازی لازم را ندارد، خاطر نشان کرد: این نظام باید مدیریت شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد، با تمام وجود قصد حمایت از تولید ملی را داریم، اما این مسئله نباید منجر حرکت به سمت انحصار شود.      خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد

هزینه ارسال ناشران برای مرسولات با مبلغ فاکتور کمتر از ۱۲۵ هزار تومان رایگان است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعرفه‌های پستی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد.

بر اساس این خبر، کتابفروشی‌ها برای ارسال بسته‌های نمایشگاه مجازی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. هزینه ارسال ناشران نیز برای مرسولات با مبلغ فاکتور کمتر از ۱۲۵ هزار تومان رایگان است.

برای مرسولات با مبلغ بیش از ۱۲۵ هزار تومان تا وزن دو کیلوگرم، مبلغ ۱۷ هزار تومان هزینه ارسال بر عهده ناشر است و مابقی از محل یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.

هزینه مرسولات با وزن بالاتر از دو کیلوگرم نیز طبق تعرفه شرکت پست محاسبه و از اعتبار پنل پستی ناشر کسر می‌شود. 

هزینه ارسال برای خریداران در سبد خرید، به ازای هر فروشنده ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد