Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@10:15:46 GMT

نجات 2 قاتل از اعدام در زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۳۸۴۰

رکنا: حجت الاسلام بندانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه 19 زاهدان و نجات دو نفر از مجازات قصاص خبر داد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه 19 زاهدان و نجات دو نفر از مجازات قصاص خبر داد.

وی در تشریح این خبر اظهار کرد: اختلاف خانوادگی بین دو خانواده منجر به قتل Murder می‌شود که این قتل نیز زمینه گسترش اختلافات و درگیری‌های طایفه ای را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام بندانی افزود: پس از دستگیری و انجام مراحل قضایی، دادگاه با توجه به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، شکایت اولیای دم و تقاضای آنان مبنی بر قصاص متهمان و همچنین گواهی پزشکی قانونی متهمان را به قصاص نفس در حق اولیا دم محکوم می‌کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از صدور حکم قصاص شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان پرونده را به شعبه 19 شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم ارسال می‌کند.

وی گفت: اعضای شوای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در مرحله نخست با خانواده مقتول که ساکن زابل بوده اند ارتباط گرفته و تلاش کردند تا بتوانند جلسات اولیه را برگزار کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش شورا جهت برگزار جلسه نتیجه داد و در جلسه اولیه که طرفین پرونده مقابل هم قرار گرفتند با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و نتایج خوب بخشش در زندگی نهایتا مادر مقتول به اخذ دیه از طرف مقابل رضایت داد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: نهایتا طی جلسه ای که در شورای حل اختلاف شماره 19 با حضور طرفین پرونده برگزار شد خانواده مقتول رضایت خود را اعلام و صورت جلسه سازش را امضا کردند.

بندانی تاکید کرد: با ایجاد مصالحه در بین افراد ریشه‌های اختلاف به کلی از بین می‌رود و این مهم آثار بسیار خوبی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی می باشد، خوشبختانه اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

او می‌گوید: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و تلاش مضاعف، پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت