Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اگر می‌خواهید شکمی تخت و صاف داشته باشید، باید از مصرف غذاهایی که ممکن است موجب حفظ آب در بدن و نفخ شوند پرهیز کنید، البته همراه با ورزش و خوردن غذاهای سالم. در این مطلب برایتان می‌گوییم برای صاف کردن شکم، از چه غذاهایی باید اجتناب کنید.

1. لبنیات
هر چند لبنیات منبع خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها به آن نیاز دارید اما لبنیات پرچرب، پرکالری نیز هستند و ممکن است حاوی چربی‌های بدی هم باشند که سطح کلسترول را بالا می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است مصرف لبنیات را به حداقل برسانید و همیشه نوع کم چرب آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدنتان را از سبزیجات برگ‌دار تیره تأمین کنید.

2. کربوهیدرات‌های تصفیه شده
کربوهیدرات‌های تصفیه شده که در مواد غذایی چون برنج سفید و آرد سفید وجود دارند، قند خون را بالا می‌برند که می‌تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم شده و زودتر هم گرسنه‌تان کنند. اما غلات سبوس‌دار می‌توانند انرژی یکنواختی در بدن تولید کرده و بیشتر سیر نگه‌تان دارند، ضمناً فیبر و مواد مغذی بیشتری هم دارند.

3. غذاهای سرخ کردنی

نکته‌ی دیگری که برای داشتن شکمی تخت باید رعایت کنید، اجتناب از مصرف غذاهای سرخ شده است چون هضم این غذاها زمان بیشتری بُرده و می‌توانند نفخ تولید کند. برای کاهش وزن باید فقط از چربی‌های تک غیراشباع مصرف کنید که در موادی چون آووکادو یا روغن زیتون وجود دارد. از مصرف فست فودها پرهیز کنید زیرا این غذاها معمولاً با ارزان‌ترین و ناسالم‌ترین روغن‌ها تهیه می‌شوند.


4.آبنبات و نوشابه گازدار

نوشابه را با آب، و آبنبات را با میوه جایگزین کنید تا ببینید چقدر زود می‌توانید از وزن اضافی شکمتان خلاص شوید. آبنبات و نوشابه هیچ ارزش غذایی ندارند و صفر کالری هستند. نوشابه حتی می‌تواند باعث اضافه وزنتان شود زیرا اشتهایتان را برای خوراکی‌های شیرین بیشتر می‌کند.
 

5. شربت ذرت با فروکتوز بالا

شربت ذرت با فروکتوز بالا در غذاهای بسته بندی شده وجود دارد و برای کاهش وزن، درست مانند قند تصفیه شده مضر است، شاید هم بدتر. تحقیقات نشان داده شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌تواند توانایی بدن برای اعلام سیری را مختل کرده و باعث شود غذای بیشتری بخورید با وجود اینکه سیر شده‌اید. با کمی دقت در برچسب‌های غذایی خواهید دید که مواد غذایی زیادی حاوی این ترکیب هستند.

6. آبمیوه

وقتی کربوهیدرات زیاد مصرف می‌کنید بدن شما آن‌ها را به شکل چربی ذخیره می‌کند تا بعداً به عنوان انرژی از آن استفاده کند. اگر مصرف کربوهیدرات را محدود کنید، بدنتان شروع خواهد کرد به استفاده از چربی ذخیره شده در اطراف شکم و نهایتاً شکمتان صاف‌تر خواهد شد

وقتی سعی دارید شکمتان را صاف کنید باید در مورد انتخاب نوشیدنی‌ها حساس‌تر و دقیق‌تر باشید. یکی از نوشیدنی‌هایی که باید از مصرفش اجتناب کنید آبمیوه است زیرا کالری بسیار زیادی دارد. مشکل آبمیوه این است که چون سالم و طبیعی به نظر می‌رسد ممکن است فکر کنید محدودیتی در نوشیدن آن ندارید، اما واقعیت این است که نباید روزی بیشتر از یک لیوان از آن بنوشید و بهتر است آن را با آب سبزیجات سبز ترکیب کنید.
7. نمک

نکته‌ی دیگر این است که باید نمکدان را از سر سفره بردارید و از مصرف غذاهای فرآوری شده که حاوی نمک زیادی هستند خودداری کنید، زیرا نمک می‌تواند موجب احتباس آب در بدن شده و نفخ ایجاد کند. بیشتر غذاهایی که می‌خورید، نمک زیادی دارند و نباید نمک بیشتری به آن‌ها اضافه کنید.
8. آدامس

شاید متوجه نباشید اما جویدن آدامس می‌تواند شکمتان را بزرگ کند! ربطی به کالری ندارد، موضوع این است که جویدن آدامس می‌تواند موجب بلعیدن هوای زیادی شده و این هوا در معده جمع شود و نفخ تولید کند.

9. کربوهیدرات زیاد

وقتی کربوهیدرات زیاد مصرف می‌کنید بدن شما آن‌ها را به شکل چربی ذخیره می‌کند تا بعداً به عنوان انرژی از آن استفاده کند. اگر مصرف کربوهیدرات را محدود کنید، بدنتان شروع خواهد کرد به استفاده از چربی ذخیره شده در اطراف شکم و نهایتاً شکمتان صاف‌تر خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟