Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابلسر - معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، نوآوری و خلاقیت در مقابله فرهنگی با جریان‌های افراطی و ترسیم یک نقشه راه برای این منظور را در بین کشورهای منطقه ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی صبح یکشنبه در همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی آسیای مرکزی، قفقاز و ترکیه در بابلسر با اشاره به چرایی اهمیت آسیای مرکزی و قفقاز برای ایران، اشتراکات تاریخی و فرهنگی، میراث مشترک، بازار مناسب برای فروش کالا را ازجمله مزیت‌ها برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از همه کشورهای جهان دارای پیوندهای عمیق تمدنی، تاریخی و فرهنگی و زبانی با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باوجود تحولات در حوزه روابط بین‌الملل در عصر کنونی اما اشتراکات توانسته است نقش و اعتبار خود را در این منطقه ایفا کند و حفاظت از میراث فرهنگی و راهکارهای جمعی برای مبارزه با قاچاق و تخریب آثار گردشگری و فرهنگی و گسترش مبادلات اجتماعی و نقش مراکز علمی و فرهنگی، اشتراکات و قرابت‌های دینی، ارزشی و تاریخی نقش مؤثری در تبادلات داشته است.

و بابیان اینکه فدراسیون روسیه و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز دارای چالش‌ها و اهداف مشترکی هستند، نفوذ آمریکا و فرهنگ آمریکایی در منطقه، نفوذ جریان‌های افراطی و تفرقه‌انگیز در منطقه را جمله چالش‌ها و گسترش همگرایی میان ملت‌های منطقه، تقویت هویت ملی، قومی، مذهبی و زبانی، گسترش همزیستی میان ملیت‌ها، اقوام و ادیان و مذاهب مختلف، گفتمان سازی منطقه‌ای و ترویج گفتمان مشترک در منطقه برپایه ارزش‌های مشترک و تقویت قطب منطقه‌ای مؤثر و سازنده و دارای سهم و نقش مناسب در نظام بین‌المللی چندقطبی را از اهداف مشترک برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: گسترش جریان‌های افراطی و تفرقه‌انگیز در این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و این چالش هویت ملی، قومی و مذهبی ملت‌های منطقه و همزیستی، ثبات و آرامش و امنیت آنان را هدف قرار داده است، ازاین‌رو هم‌افزایی فرهنگی از همگرایی و هم‌افزایی سیاسی، نظامی و اقتصادی مهم‌تر و مؤثرتر است و همگرایی فرهنگی راه را برای توسعه سایر روابط همواره می‌سازد و به نهادینه شدن روابط سیاسی و اقتصادی کمک می‌کند.

یونسی هوشمندی، نوآوری و خلاقیت در مقابله فرهنگی با جریان‌های افراطی و ترسیم یک نقشه راه برای این منظور را در بین کشورهای منطقه ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با داشتن ظرفیت‌های فرهنگی و فراملی باید ضمن ایجاد هم‌افزایی فرهنگی دوجانبه میان خود در ایجاد هم‌افزایی فرهنگی چندجانبه در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز ایفای نقش کنند.

وی تشکیل کمیسیون مشترک هم‌افزایی فرهنگی منطقه، ترسیم نقشه راه مشترک هم‌افزایی فرهنگی منطقه و ائتلاف‌سازی و طراحی ساختارهای مشترک برای هم‌افزایی فرهنگی از گام‌های اساسی برای شکل‌گیری هم‌افزایی فرهنگی در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز برشمرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس