Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایشنامه خوانی "هیچ کجا، هیچ زمان" به نویسندگی و کارگردانی "احمد فیاض" دیشب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نمایشنامه خوانی "هیچ کجا، هیچ زمان" به نویسندگی و کارگردانی "احمد فیاض" دیشب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

از نقاط تمایز این نمایشنامه خوانی با سایر آثار حاضر در این بخش می توان به استفاده از دکور، گریم و همچنین حرکت بازیگران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکاتی که نمایشنامه خوانی "هیچ کجا، هیچ زمان" را کمی به نقش خوانی نزدیک کرده بود.


از نکات جالب و قابل توجه این نمایشنامه خوانی می توان به حضور ساز ابداعی "کمالین" اشاره کرد. این ساز ترکیبی نوآورانه از کمانچه و ویولن بود که توسط آرسام بابایی ساخته و در این نمایش مورد استفاده قرار گرفته بود.

احمد فیاض نویسنده و کارگردان نمایش "هیچ کجا، هیچ زمان" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص چگونگی شکل گیری این نمایشنامه خوانی گفت: من سالها سابقه فعالیت در عرصه رادیو را دارم و بارها نمایشنامه خوانی را تجربه کرده ام. آنچه همواره در نمایشنامه خوانی برای من به عنوان یک خلا احساس میشد استفاده خلاقانه و تازه در اثر بود.

وی افزود: از نظر من نمایشنامه خوانی نباید صرفاً یک میز و صندلی باشد. زیرا در چنین فرمی درگیری حسی بین نقش خوانان و مخاطب ایجاد نمی شود. "هیچ کجا، هیچ زمان" اثری انتزاعی است که در آن شخصیت ها در فضایی رویاگونه گذشته خود را مرور می کند. یکی دیگر از تلاش های ما استفاده درست از عناصر صوتی در جهت اثربخشی بهتر اثر بود که به خوبی توسط "آرسام بابایی" انجام شد.

این هنرمند جوان نمایش در همین راستا داد: در این نمایشنامه خوانی دو قطعه موسیقیایی "سالهای دوستی" و "امید وصال" اجرا شد و ما سعی داشتیم پایان باز و گیج کننده نداشته باشیم. پایان این اثر امیدبخش و در این جهت است که اگر امیدوارانه به زندگی نگاه کنیم همه چیز به خوبی پیش می رود.

آرسام بابایی مخترع ساز "کمالین" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درخصوص ریشه های اختراع این ساز گفت: حقیقتاً این ساز ترکیب کمانچه و ویولن است که بسته به نام خود به کمال گرایی اشاره دارد. خوشبختانه این ساز به خوبی مورد توجه اهالی سینما و تئاتر قرار گرفته وبعدها بهتر و بیشتر از آن خواهید شنید.

وی در ادامه اضافه کرد: این برای نخستین بار است که ساز کمالین روی صحنه تئاتر نواخته می شود اما پیش از آن در کنسرت های موسیقیایی به همراه این ساز اجراهایی را داشته ام.

السا فیروزآذر بازیگر این نمایش که به تازگی نمایش "تنهایی پر هیاهو" را روی صحنه داشته در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص دلیل ایفای نقش در این اثر گفت: من بارها تجربه خوب نمایشنامه خوانی را داشته ام. پیشتر اکثر نمایشنامه خوانی ها در کافه ها برگزار میشد اما طی سالهای اخیر نمایشنامه خوانی پررنگ تر شده و در فضاهای بسیار بزرگی همچون سینماها میزبان مخاطبان است.

وی در همین راستا افزود: از نظر من نمایشنامه خوانی به اندازه اجرای صحنه سخت بوده و هیجانات فراوانی را به همراه دارد. بازیگر نمایشنامه خوانی یا به عبارتی نقش خوان در این عرصه تاثیرات زیادی را از مخاطب دریافت می کند و همین تاثیرات به کلیت اثر روح می بخشد.

بازیگر فیلم "ملی و راه های نرفته اش" از سختی‌های بازیگری در تئاتر گفت و خاطرنشان کرد: تئاتر سراسر هیجان، اتفاقات لحظه ای و استرس است. در تئاتر جای خطا وجود ندارد و ممکن است اتفاقی روی صحنه بیفتد که شما باید در یک لحظه آن را جمع کنید و همین عاملی شده تا من زنده بودن در صحنه را دوست داشته باشم.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای، نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه‌کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی، از شامگاه سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد. این نمایش تا پنجم خرداد هر شب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی‌نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» هستند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه «به دنبال دروغگو» اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.»

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیت و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خرداد به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو،‌ بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

کد خبر 6087699 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر