Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در واکنش به شروط ترامپ برای امضای تعلیق تحریم‌های ایران گفت:‌ این سخنان را می‌توان خواب و خیالات دونالد ترامپ نامید، وی آموزش‌های سیاسی و بین‌المللی ندیده و متوجه نیست که یک توافق مهم بین‌المللی که توسط اعضای دائم شورای امنیت امضا و تعیین شده، قابل مذاکره، حذف و اضافه کردن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد:‌ تصورات واهی ترامپ که مکررا در مصاحبه‌های خود و حتی قبل از دوران ریاست جمهور و در زمان تبلیغات ریاست جمهوری خود با عنوان پاره کردن برجام اعلام می‌شد، تنها در حد تصورات وی است، بر این اساس مشاوران امنیتی ترامپ بارها وی را منع کردند که بخواهد برجام را لغو کند یا از آن خارج شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران تنها وسیله بازدارندگی در مقابل تهدیدهای مکرر دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی است، گفت: ما پذیرفته‌ایم سلاح هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی نداشته باشیم و فاصله گرفته‌ایم و مخالف سلاح کشتار جمعی هستیم.

وی ادامه داد: اما اجازه نمی‌دهیم یک بار دیگر حادثه تلخ دوران جنگ تحمیلی تکرار شود و تنها راه این بازدارندگی استفاده از موشک به عنوان یک وسیله مطمئن، منطقی و در چارچوب استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، این موضوع نه قابل مذاکره در داخل برجام و نه در خارج آن است.

نماینده مردم بروجرد در واکنش به اظهارات ترامپ درباره بازدید از مراکز نظامی ایران و هسته‌ای گفت: آموزش دیگری که باید به ترامپ داد این است که این وظیفه آژانس است نه آمریکا، آژانس بارها در بالاترین سطح اعلام کرده که در بازدیدهای سخت گیرانه خود از مراکز هسته‌ای کشورمان هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ترامپ هر سه ماه یک بار برای امضای تعلیق تحریم‌های آمریکا این گونه بازی درمی‌آورد، بیان کرد: بنده معتقدم ترامپ وضع خود را برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متزلزل می‌بیند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ها و این واقعیت مهم که دنیا اذعان دارد ترامپ منفورترین رئیس جمهور آمریکاست، وی در حقیقت به خواسته‌های لابی صهیونیستی در خاک آمریکا تن می‌دهد.

بروجردی اظهار کرد: وی تنها بازگو کننده طوطی‌وار اظهارات مشاوران لابی صهیونیسم در این مورد است اما منافع آمریکا تاکنون اجازه خروج از برجام را به وی نداده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه