Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کاهش بارش‌ها در استان تهران که نسبت به سال گذشته با 75 میلی متر کاهش به 35 میلی‌متر رسیده است گفت:کاهش بارش‌ها باعث شده تا ورودی آب به سدهای پنج گانه تهران حدود 70 درصد افت کند بنابراین این وضعیت نگرانی‌هایی را در فصل تابستان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه حجم آب در پشت سدهای پنج‌گانه تهران به 613 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به پارسال حدود 15 میلیون مترمکعب کاهش دارد اظهار داشت:مردم در مصرف آب شرب باید دقت کنند؛ چراکه آب شرب تهران آب بسیار گرانی است و صداوسیما باید کمک کند تا مردم نسبت به مصرف آب دقت بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری اضافه کرد: با این وضعیت بارندگی راهی جز مصرف بهینه آب در بخش شرب و کشاورزی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص جلوگیری از کشت محصولات آب بر در استان تهران تاکید کرد: جهاد کشاورزی تولید صیفی‌جات مثل گوجه فرنگی را به صورت محدودی به گلخانه‌ها برده است و ما اعتقاد داریم که تولید گندم و محصولات آب‌بر باید محدود شود.

وی تصریح کرد: استان تهران از لحاظ بارش در رتبه خوبی قرار ندارد و عمدتا کم‌بارش است بطوریکه سرانه تجدیدپذیر آب در استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گفته وی، سرانه تجدیدپذیر آب به ازاء هر نفر در تهران 350 مترمکعب است در حالی که متوسط کشور 1200 مترمکعب است.

*اوضاع آبی استان تهران از خیلی جهات حتی از کرمان هم بدتر است

بختیاری خاطر نشان کرد: تهران وسعت کم و جمعیت زیادی دارد، پس تهران بعد از سیستان و بلوچستان کمترین سرانه آب تجدیدپذیر در کشور را دارد، به همین خاطر اوضاع آبی استان تهران از خیلی جهات حتی از کرمان هم بدتر است.

وی افزود:پس علاوه بر اقدامات پرشتاب‌تر جهاد کشاورزی در محدود کردن تولید محصولات آب‌بر باید در بخش آب شرب نیز مردم رعایت مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بختیاری گفت: به هر حال باید توسعه کشاورزی در استان تهران محدود شود و به سمت کشت گلخانه‌ای محصولات حرکت کنیم. بنابراین باز هم تاکید می‌کنم که شرکت آب منطقه‌ای تهران هیچ مجوزی برای چاه کشاورزی صادر نمی‌کند و آنرا محدود کرده است.

به گفته وی، از 2 سال پیش به هر حال وقتی دشت‌های تهران فرو نشست‌هایی را شاهد بود توسعه کشاورزی نیز محدود و ممنوع شد.

*930 حلقه چاه در تهران مسدود شد

بختیاری در خصوص طرح تعادل بخشی آب سفره های زیرزمینی اضافه کرد: در طرح تعادل‌بخشی آب سفره‌های زیرزمینی 930 حلقه چاه در تهران مسدود شده است و امسال قرار بود در سهمیه در نظر گرفته شده استان تهران 1500 چاه مسدود شود که قطعاً تا پایان امسال به آن خواهیم رسید.

به گفته وی، در راستای نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های کشاورزی نیز 400 کنتور نصب شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، باغستان شهریار با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۸۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، پیشوا با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۸۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۷،، رباط‌کریم با شاخص ۷۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۵۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۰، پردیس با شاخص ۲۳، پونک با شاخص ۳۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۷، دماوند با شاخص ۲۸، ژئوفیزیک با شاخص ۳۲، سرخه‌حصار با شاخص ۱۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۲، شهریار با شاخص ۳۴، علم و صنعت با شاخص ۲۱ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747085

دیگر خبرها

  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود