Web Analytics Made Easy - Statcounter

با راه اندازی بخش سونوگرافی در درمانگاه خیریه نور و افزایش پزشک متخصص سونوگرافی در بیمارستان رازی، دیگر به ندرت شاهد صف های طولانی شبانه در سراوان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌ نقل از شستون، پس از انتشار خبر های متعدد توسط رسانه ها و جراید از کمبود پزشک سونوگراف در سراوان، شاهد کمرنگ شدن صف های طولانی و شبانه برای نوبت دهی سونوگرافی در شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مانگاه خیریه نور که فعالیت خود را از سال گذشته در این‌مکان آغاز کرده است، بخش سونوگرافی خود را برای رفاه حال بیشتر مردم مرزدار شهرستان راه اندازی کرده  و نقش موثری را در کمرنگ شدن و یا حذف صف های طولانی و شبانه داشته است.
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون  گفته است از زمانی که سونوگرافی این درمانگاه راه اندازی شده است، ساعات کمتری را در انتظار نوبت دهی هستم.
وی هزینه درمان، ویزیت، تزریقات و دیگر خدمات در این درمانگاه نسبت به مراکز دیگر  را ارزان تر بیان کرده و گفته است این امر موجب رضایت دیگر شهروندان شده است.
این شهروند سراوانی  معتقد است حضور مستمر بیماران و شلوغ بودن این مکان‌ در همه‌بخش های درمانگاه نشان از آن‌ دارد که خیریه نور توانسته رضایت و اعتماد مردم را در زمان اندک جلب کند.
درمانگاه خیریه نور توانسته است برای تعدادی از افراد جویای کار زمینه اشتغال را فراهم کند و به زود بخش آزمایشگاهی این مکان‌ افتتاح خواهد شد  که با افتتاح این بخش زمینه اشتغال چند نفر دیگر نیز فراهم می شود.
در مانگاه خیریه نور صبح سه شنبه ۱۴ اردیبهشت سال گذشته با حضور جمعی از مسیولین افتتاح شد.
این درمانگاه نخستین مرکز خدمات درمانی خیریه در شهرستان سراوان و تحت نظر مرکز علمی فرهنگی مسجد جامع نور این شهر است.

اشتغال زایی برای 45 نفر در درمانگاه خیریه نور سراوان
این درمانگاه با ایجاد اشتغال ۴۵ نفر از جوانان شهرستان و با پزشکان متخصص و عمومی در بخش های مختلف از جمله سونوگرافی، دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان، نوار قلب و تست قند خون، کارشناس مامایی و روانشناس بالینی خدمات ارایه می دهد.
رضا رضازاده پراپری رئیس شبکه بهداشت و درمان در‌گفت و گویی که در سوم مرداد ماه سال جاری با خبرنگار شستون داشته، گفته فعلا یک پزشک سونوگراف در این بخش حضور دارد که به جد پیگیری حل این مشکل هستیم.
وی گفته است به زودی پزشک سونوگراف دوم نیز برای مرتفع شدن این معضل در بخش مستقر خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان توصیه کرده موسسه خیریه نور که با کمک این اداره یک پزشک دولتی در مرکز درمانی شبانه روزی با نرخ دولتی مستقر کرده است که مردم می توانند به این مکان هم مراجعه کنند.
گفته می‌شود درمانگاه خیریه نور شهرستان سراوان تنها درمانگاه خیریه در سیستان و بلوچستان است که شنیده‌می شود شهرستان ایرانشهر هم به دنبال راه اندازی درمانگاه خیریه برای رفاه حال مردم ایرانشهر است.
این درمانگاه مراجعه کنندگانی از نقاط صفر مرزی، افراد بی‌شناسنامه، افراد کم برخوردار جامعه و حتی اتباع خارجی را پذیرش می‌کند.

افزایش دستگاه های سونوگرافی بیمارستان رازی سراوان به چهار دستگاه
رضارضازاده رئیس شبکه بهداشت سراوان  در ۱۱ آبان ماه سال جاری با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در بیمارستان رازی سراوان تا کنون 3 دستگاه سونوگرافی وجود داشته است، گفته است این دستگاه توسط گروه نیکوکاری" کار و مهر" با صرف بیش از 3 میلیارد ریال هزینه خریداری و به این بیمارستان اهداء شد.
وی معتقد است همیاری و همکاری خیران سلامت تا کنون توانسته است یاریگر این شبکه در خدمات دهی به بیماران زیادی شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان گفته است نیکوکاران خدادوست پیش از این نیز در ساخت مرکز سلامت و مرکز تسهیلات زایمانی این شهرستان و نیز خریداری دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان سراوان همکاری های شایان توجهی داشته اند.
رضا زاده از خیرین سلامت همچنان شبکه بهداشت سراوان خواسته تا را در رفع نیازهای این بیمارستان که شامل تجهیز زایشگاه و بیمارستان جدید برای بخشیدن لبخند به جان رنجور بیماران می شود، همراهی کنند.
همچنین کانال روابط عمومی‌ شبکه بهداشت و درمان سراوام‌در یکم آذر ماه سال جاری با انتسار اطلاعیه ای از فعالیت و آغاز به کار پزشک متخصص سونوگراف جدید و چند متخصص دیگر خبر داد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)