Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کارشناس بورس گفت: اعلام تعلیق تحریم های هسته ای توسط ترامپ تاثیر گذار بوده و رشد مثبت بورس چشمگیر است، به اندازه ای که انتظار ناشی از آن منجر به کاهش افت شاخص بورس در هفته گذشته شده بود.

سیدحمید میرمعینی، کارشناس بورس، در گفت وگو با برنا، درباره وضعیت بازار بورس بعد از تمدید تعلیق تحریم های جدید ایران توسط ترامپ گفت: اگر تمدید تعلیق تحریم ها توسط ترامپ صورت نمی گرفت ، احتمال می رفت با این ریسک یک مقداری محدودیت های بین المللی در مراودات تجاری و نظام بین الملل و اقتصادی بازار بورس افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس تهران با توجه به اینکه امروز واکنش مثبتی نسبت به تصمیم رییس جمهور آمریکا نشان داد اما باز رشد آن چشم گیر نبوده است.

او درادامه گفت: در صورتی که ترامپ تعلیق تحریم های هسته ای را تمدید نمی کرد و یا برجام را رد می کرد به نظر می رسید اوضاع بازار بورس بدتر شود. اثرات مخرب در بازار بورس در این مدت اخیر بیشتر شده بود ،. تقریبا در این چند وقت که تحریم های جمهوری اسلامی ایران تعلیق اثر خودش را در بازار بورس گذاشته و به نظر می رسد بایستی منتظر اخبار جدید اقتصادی و جهانی باشیم که اثرات مثبت تر در بازار ببینیم .فقط یک ریسک بزرگی در بازار سرمایه رفع شده و یا به تاخیر افتاده که این ها اثر خودش را در عدم سقوط و کاهش قیمت ها گذاشته است.

وی اظهار کرد: اعلام تعلیق تحریم های هسته ای توسط ترامپ تاثیر گذار بوده است، رشد مثبت بورس چشمگیر است و به اندازه ای بود که انتظار ناشی از آن منجر به کاهش افت شاخص بورس در هفته گذشته شده بود.

این کارشناس بورس درباره چهارماه آینده بازار بورس تا پایان تمدید تعلیق تحریم ها بیان کرد : در طی این 4 ماه مطمئنا صحبت هایی بین سران کشورهای درگیر برجام رد و بدل می شود که بدون تاثیر دربازار بورس نخواهند بود و موضوعی که مشخص است ما تا 4 ماه آینده دیگر تصمیمی در خصوص برجام نخواهیم داشت.

حمید میرمعینی در پایان درمورد تاثیر آمریکا بر بورس ایران تصریح کرد: ایالت متحده آمریکا اگر از برجام خارج می شد سیستم بین المللی ما چه تجاری، اقتصادی همه تحت تاثیر منفی قرار می گرفتند. ما مراودات خاصی با آمریکا نداریم ولی این را در نظر بگیرید که شرکت هایی که با آمریکا مراودات دارند، مطمئنا ناشی از خروج برجام آنها هم به صورت محافظانه کارانه تری با ایران وارد مراودات اقتصادی می شدند وگرنه تا الان قراردادهای سرمایه گذاری کلانی می توانستیم ببندیم و شرکت هایی که الان با ایران مراودات دارند ،حجم مراوداتشان را خیلی محافظانه کارانه در نظر گرفتند و این ها ناشی از کارهایی است که به صورت غیرمشهود و غیرعلنی در سیستم آمریکا و با شرکت های درگیر با ایران دارند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟