Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@08:02:39 GMT

رونمایی از کتاب شعر مدرن ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۶۱۰۲

رونمایی از کتاب شعر مدرن ایران

به گزارش جهان نيوز،‌ در ادامه فعالیت‌های غرفه ایران در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، از کتاب شعر مدرن ایران که توسط محمدجواد آسمان، مصطفی علی پور و علی‌رضا قزه گردآوری‌شده رونمایی شد. این کتاب به زبان انگلیسی توسط عزیز مهدی ترجمه‌شده است. در این کتاب مجموعه اشعاری از 85 شاعر ایرانی از نیما تا نسل جدید گردآوری و توسط انتشارات «رو پا» از کشور هندوستان چاپ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین عنوان کتاب ایرانی است که توسط این انتشارات به چاپ می‌رسد.

در مراسم رونمایی از این کتاب، علی‌اکبر شاه، استادیار گروه فارسی دانشگاه دهلی‌نو، علی‌رضا قزوه، علی دهگاهی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو، حجت‌الله عابدی معاون رایزنی، احسان الله شکراللهی، رییس مرکز تحقیقات فارسی ایران در هند و جمعی از ایرانیان مقیم هندوستان حضور داشتند.

هم‌چنین در ادامه این مراسم از کتاب «دنیا کا آخری سین» نوشته علی‌رضا قزوه و ترجمه احمد شهریار، شاعر فارسی سرا و اردو سرای کشور پاکستان رونمایی شد. این کتاب در ایران با عنوان «سکانس آخر دنیا» برگرفته از 60 شعر کوتاه علی‌رضا قزوه که نگاهی فلسفی عرفانی به زندگی و مرگ دارد انتشاریافته است.

در ادامه فعالیت‌های حضور کشورمان در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو، از مسئولان غرفه ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کوچی به‌صورت رسمی دعوت به عمل آمد. کوچی، یکی از شهرهای ایالت کرالا هندوستان است که دارای بالاترین میزان باسوادی است. بر اساس دعوت‌نامه دریافتی مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن غرفه به‌صورت رایگان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام داشتند.

بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی‌نو امروز (24 دی‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد

رضا گل محمودی مولف کتاب زمزمه‌های بی بی ماه بانو  گفت: توجه به استعداد ذاتی که خانواده در شعر و شاعری داشتند تا اشعاری که افراد مسن خانواده از قدیم به آنها رسیده است را با همکاری مجموعه‌ای از عزیزان برای پایه‌گذاری دوبیتی‌های قدیمی مادران سیستانی گردآوری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این کتاب در برگیرنده چند فصل بوده که در فصل نخست دوبیتی‌ها، گوینده آن مشخص و گردآوری شده است.

طرح روی جلد این کتاب با طرح خاکی و نمادهای از خانه‌های قدیمی سیستانی توسط طراح این اثر فاطمه لکزایی برای تداعی‌گری فرهنگ زیستی منطقه سیستان ترسیم شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم
  • تصاویر لو رفته از پیراهن اول بایرن مونیخ برای فصل 25-2024
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو