Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:20:22 GMT

عامل درز اطلاعات محرمانه سازمان سیا نامزد سنا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۶۱۶۲

عامل درز اطلاعات محرمانه سازمان سیا نامزد سنا شد

فردی که به اتهام انتشار اسناد محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به زندان افتاده بود، نامزد شرکت در انتخابات سنا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «چلسی (برادلی) منینگ» عامل یکی از بزرگترین موارد درز اسناد محرمانه آمریکا، قصد دارد از ایالت مریلند به مجلس سنای ایالات متحده راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رسانه‌های آمریکا خبر دادند که منینگ برای شرکت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در مریلند به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده تا سناتور «بن کاردین» را به چالش بکشد.

سناتور کاردین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجه سنا - در سال ۲۰۱۲ میلادی به این مجلس راه پیدا کرد. او در مرحله مبارزات درون حزبی حدود ۷۵ درصد آراء را کسب کرده بود.

چلسی منینگ پس از آزادی در مه ۲۰۱۷ ساکن ایالت مریلند شده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در ژانویه سال میلادی گذشته و تنها چند روز پیش از ترک کاخ سفید با عفو چلسی منینگ موافقت کرد. به این ترتیب، منینگ پس از طی ۷ سال از مجموع ۳۵ سال محکومیت زندان، آزاد شد.

منینگ در سال ۲۰۱۳ به جرم افشای مکاتبات دیپلماتیک و گزارش‌های نظامی ارتش به ۳۵ سال حبس محکوم شد. او پس از صدور آن حکم، تغییر جنسیت داد. وی پیش از تغییر جنسیت با نام برادلی منینگ شناخته می‌شد.

منینگ در زمان درز آن اسناد در سال ۲۰۱۰ به ویکی لیکس به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق خدمت می‌کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی(ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفت‌وگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بارها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت.

یکی از سندهایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲) ، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷

نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالیها نظریه اعلام دارند.

رئیس شهربانی کل کشور . سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901447

دیگر خبرها

  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح