Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آرش انجامی از رساله خود با عنوان « محاسبه تاثیرات عناصر (Ge، Si) بر رفتار نیم فلزی و اپتیکی شبه گرافنی Mn2ZrZ در راستای (1 1 1) » با حضور بهنام بهاری؛ معاون آموزشی واحد، دکتر آرش بوچانی و پروفسور سید محمد الهی؛ استادان راهنما، دکتر حسین اکبر؛ استاد مشاور و دکتر پاشا عزیزیان، خانم ها دکتر الهام اسلامی و زهره قرآن نویس؛ استادان داور دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجامی به خبرنگار آنا گفت: « امروزه ترکیبات هویسلر کامل کاربرد وسیعی در صنعت اسپینترونیک پیدا کرده اند به طوری که در وسایل صنعتی از فیلم نازک آنها بسیار استفاده می شود.»

وی افزود: « ترکیبات هویسلر دارای خاصیت نیم فلزی هستند بدین معنا که رفتار فلزی بودن آنها در اسپین بالا و پایین متفاوت است و همین امر باعث قطبش اسپینی در سطح فرمی می شود که در ایدهال ترین وضعیت در اسپین بالا کاملا فلز و در اسپین پایین کاملا نیم رسانا هستند و در این حالت قطبش اسپینی100% و ممان مغناطیسی مقداری صحیح خواهند داشت.»

اولین دانش آموخته رشته فیزیک دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: « در این رساله ابتدا خواص ساختاری، الاستیکی، مغناصیسی و اپتیکی آلیاژهای هویسلر کاملMn2ZrZ که در آن Z=Si,Ge می باشد، با استفاده از نظریه ی تابعی چگالی و نرم افزار محاسباتی و روش خود-سازگار موج تخت بهبود یافته خطی با پتانسیل کامل مورد بررسی کامل قرار گرفت.»

وی ادامه داد: « ساختاری که در مورد هر دو ترکیب ساختیم از نوع ساختار AlCu2Mn است . انرژی کل را به عنوان تابعی از حجم سلول واحد در حالات فری –مگنتیک و پارامگنتیک رسم نمودیم و مشاهده شد که برای هر دو ترکیب و فاز انرژی پایین تری نسبت به فاز دارد و پایدارتر است.»

انجامی افزود: « بنابراین حالت FM را برای کارهای بعدی انتخاب نمودیم و ثابت شبکه ای که برای ترکیب های و بدست آمد به ترتیب برابر با 995/5 و079/6 انگستروم بود . ممان مغناطیسی کل نیز برای هر دو آلیاژ2µBحاصل شد که کاملا با قانون اسلیتر-پائولینگ مطابقت دارد.»

وی بیان کرد: « ملاحظه شد که این آلیاژها در کانال اسپینی اقلیت رفتار فلزی و در کانال اسپینی اکثریت رفتار نیم رسانای با یک گاف انرژی در تراز فرمی نشان می دهند، برای توصیف خواص مکانیکی و پایداری ساختاری مواد جامد، ثابت های الاستیکی، فاکتور آنیزوتروپی، درصد آنیزوتروپی، فشار ، مدول یانگ، مدول شکنندگی و نسبت پواسن را محاسبه کردیم در ادامه ی کار برای هر دو ترکیب یعنی و ویژگی های اپتیکی مانند تابع دی الکتریک ، تابع ، ضرایب انعکاس، شکست و جذب را بررسی کردیم .»

کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: « بعد از اتمام کارهای مربوط به حالت انبوهه، خواص الکترونیکی، مغناصیسی و اپتیکیلایه نازک رشد یافته در راستاهای (001) و (111) مورد بررسی قرار گرفت، شبه گرافنی(111) خواص متفاوت و جالبی نشان داد که آنرا کاندیدای خوبی برای صنعت اسپینترونیک معرفی می کند.»

جلسه دفاع از رساله دکتری رشته فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی آرش انجامی کارمند واحد اردبیل محاسبه تاثیرات عناصر (Ge، Si) بر رفتار نیم فلزی و اپتیکی شبه گرافنی Mn2ZrZ در راستای (1 1 1) ترکیبات هویسلر کامل

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، پژمان فاضلی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی‌گفت: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

فاضلی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

به‌گفته وی در این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901627

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2