Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین خنیفر در دیدار با استاندار خراسان رضوی با بیان این که در بررسی‌هایی که انجام داده ام تا امروز ۴۸ مورد چالش در دانشگاه فرهنگیان یافتم،افزود: یکی از این چالش‌ها بحث تطبیق اعضاء هیئت علمی بود که با تشکیل کمیته متشکل از زبده‌ترین کارشناسان وزارت علوم به صورت پلکانی در حال رفع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تعلیم و تربیت سیاست را هدایت می‌کند و سیاست جیره خواره تعلیم و تربیت است و این در حالی است که برخی از کشور‌ها مدارس را جمهوری علم می‌دانند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: متاسفانه از ابتدایی تا متوسطه ۹۶ درصد دروس نظری و تنها چهار درصد آن‌ها مهارتی هستند، اما در کشور‌های توسعه یافته بالای ۶۰ درصد دروس مهارتی اند.
خنیفر گفت: مهارتی کردن آموزش ها، انجام مطالعات تطبیقی، مطالعه بر روی کتب درسی دیگر کشورها، جذب خیران ملی برای دانشگاه و بسیج ملی برای حمایت از دانشگاه از جمله اقداماتی است که در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی افزود: نمی‌خواهیم ویترین دانشگاه را زیبا کنیم بلکه به دنبال تفکر عملیاتی و مهارتی هستیم و سه افق باز، دور و روشن را مد نظر قرار داده ایم تا بالندگی و سرزندگی را به ارمغان بیاوریم.   ایده پروری، یکی از مهمترین نیاز‌های امروز کشور است
استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این دیدار گفت: مسیرصلاح و تعالی، نیازمند سرمایه گذاری صحیح و مناسب در حوزه آموزش و پرورش و بیش از آن اولویت پرورش بر آموزش است که دانشگاه فرهنگیان نقشی پایه‌ای دارد.   علی رضا رشیدیان افزود: پرورش مقدم بر آموزش است و امروز بسیاری از کشور‌های موفق دنیا به این امر اولویت داده اند.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای بهبود شرایط در آموزش و پرورش، افزود: اینکه معلم، دغدغه حقوق داشته باشد و مدارس شرایط مناسب و امکانات لازم را نداشته باشند؛ زیبنده نیست و مهم تراز آن، عدم تناسب محتوای درسی با نیاز‌های امروزآموزش و پرورش ما است.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که متن و اصل موضوع، محتوای آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: سرعت توسعه در دنیای امروز به حدی است که نباید کسی خود را به حاشیه مشغول کند.
رشیدیان با اشاره به نگاه باز و توسعه گرایانه دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: این مجموعه، ستون و ارکان آموزش و پرورش را تربیت و زمینه توسعه و تعالی را فراهم می‌کند.
وی گفت: بر اساس تاکیدات و سیاست‌های نظام آموزش عالی، دانشگاه‌ها باید از نسل یک، به سه و چهار تبدیل شوند و این تحول قبل از آن باید در آموزش و پرورش ایجاد شود و زمینه‌ای برای تحول در دانشگاه را فراهم آورد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به القا نادرستی از گذشته در آموزش و پرورش مبنی بر این که "درس بخوانید تا کارگر نشوید" آن را زائیده تفکر استعمار انگلیس دانست که درس خواندن را مترادف با کار نکردن می‌دانستند.
رشیدیان اظهار امیدواری کرد: با پرورش معلمانی آگاه و خلاق‌تر بتوان نسل آینده را به درستی تربیت نمود که در عرصه آبادانی و توسعه کشور همه در کار و تلاش رقابت کنند.
وی با بیان این که باید تلاش و کار کردن از مدارس آموزش داده شود و بعد به دانشگاه و جامعه برسد؛ تاکید کرد: می‌باییست این نگرش کاربردی، در دانشگاه فرهنگیان قوت یابد که نتیجه عملی آن اصلاح در حوزه آموزش و پرورش و تقویت بحث فرهنگی است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایجاد شبکه دانشگاه‌ها در استان، افزود: هدف از این اقدام، استفاده از ظرفیت دانشگا‌های استان برای حل معضلات جامعه است.
رشیدیان گفت انتظار این است که دانشگاه فرهنگیان نیزاز ظرفیت دانشجویان و دانشگاهیان برای حل مسائل حوزه آموزش و پرورش بهره بگیرند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیاز‌های امروز کشور، ایده پروری است و در دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از ظرفیت قابل توجه دانشجویان فرهنگی برای ارائه و پرورش ایده‌ها با هدف کمک به آموزش و پرورش کشور استفاده کرد.   انتهای پیام//ف.ج   دیدار استاندار خراسان رضوی با سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند