Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:51:25 GMT

حداقل ۱۲۰ هزار معتاد خیابانی داریم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۷۰۰۳

 رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: براساس دستگیری های نیروی انتظامی، 120 هزار معتاد خیابانی شناسایی شده است در حالی که این آمار رسمی نیست و تعداد معتادان خیابانی بیش از این است .

به گزارش میزان، سعید صفاتیان در خصوص حمایت اجتماعی از معتادان خیابانی گفت: مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد تنها با همکاری همه دستگاه‌ها ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس در آیین نامه "حمایت پس از خروج معتادان"، وظایف هر یک از سازمان‌ها تعریف شده تا با حمایت‌های اجتماعی از معتادان خیابانی، این معضل اجتماعی کاهش یابد، اما متأسفانه این آیین نامه از سال ۱۳۹۲ تا کنون اجرایی نشده و عملکردی از سازمان‌ها ارایه نشده است.

وی افزود: برای هریک از ارگان‌های در دولت وظایفی تعریف شده است بنابراین اقدام سازمان بهزیستی مبنی بر اجرای آیین نامه "حمایت پس از خروج معتادان" و حذف مشارکت دیگرسازمان‌ها نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و قطعا با شکست روبرو می‌شود. چرا که با حذف ارگان هایی، چون وزارت بهداشت از روند توسعه مشارکت‌ها برای کاهش اعتیاد خیابانی، درمان را که از وظایف اصلی این وزارتخانه است دچار مشکل می‌کند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیاز به طراحی برنامه‌های منطقی در چارچوب شرایط کشور دارد؛ بنابراین باید به واقعیت‌های موجود و زیر ساخت‌های دستگاه ها، افزایش تعداد دستگاه‌های مداخله گر و جلوگیری از محدود سازی ارگان‌ها در این زمینه توجه شود.

وی عنوان کرد: موازی کاری دستگاه ها، اجرای اصولی برنامه‌ها را دچار مشکل می‌کند و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان مسئول این موضوع موظف است کوتاهی ارگان‌های مسئول در وظایف خود نسبت به کاهش اعتیاد در کشور را شناسایی و به دولت معرفی کند.

صفاتیان اذعان داشت: اجرای برنامه‌های کارآمد نیاز به شاخص‌هایی برای ازریابی و کنترل دارد تا عملکرد سازمان‌ها و ارگان‌ها بررسی، و شکست‌ها جبران شود. بهره مندی از نظر کارشناسان در فراهم سازی برنامه‌های مطابق شرایط جامعه تأثیر گذار است.

وی درباره تعداد معتادان خیابانی گفت: هیچ آماری رسمی تاکنون اعلام نشده است، اما بر اساس آمار‌های نیروی انتظامی از تعداد دستگیرشدگان، تعداد معتادان خیابانی بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تخمین زده می‌شود اگر چه معتقدیم آمار واقعی بیش از این تعداد است به دلیلی اینکه هیچ آمار رسمی از این افراد نداریم و نمی‌توانیم بگوییم میانگین سن معتادان خیابانی چند سال است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ محمود حافظی گفت: با تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی با عنوان مامور یکی از ارگان‌های دولتی با در دست داشتن بی‌سیم، قصد اخاذی از متصدی یک واحد صنفی در محدوده بلوار شهید بهشتی شهر رشت را داشته و با توجه به مشکوک شدن کسبه، این فرد از محل فرار کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و پس از اقدامات فنی ماموران انتظامی پاسگاه خشت مسجد، متهم مورد نظر شناسایی و در محل سکونتش دستگیر شد، افزود: از این متهم ۴۶ ساله یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز کشف و این فرد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان احتمالی ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شهروندان خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مامور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد