Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:24:05 GMT

پشت پرده صنعت فروش جسد در آمریکا+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۷۱۸۴

پشت پرده صنعت فروش جسد در آمریکا+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سالهاست که موسسه‌ای به نام «مرکز منابع بیولوژیک» (BRC) در ایالت آریزونای آمریکا افرادی که روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کنند، ترغیب می‌کند که بدن خود را برای پیشبرد علم اهدا کنند. تاکنون بیش از 5 هزار آمریکایی این کار را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهید بدانید که چه بر سر اجساد آنها می‌آید این گزارش را تا پایان بخوانید.

وارد این مرکز که شدیم فردی با نام کوچک «سام» در کنار جسد یک پیرمرد ایستاده بود. در کنار او، یک گاز انبر، یک چاقوی جراحی و یک اره برقی کوچک برای بریدن اجساد قرار داشت. سام به ما گفت برخی روزها که سرش حسابی شلوغ است 5 تا 6 جسد اهدایی را برای خارج کردن اندامها و بافت‌های موردنیاز قطعه قطعه می‌کند. او برای هر ساعت کار، 21 دلار دستمزد دریافت می‌کند.

روزی که ما به این مرکز رفتیم، جسد یک کارگر بازنشسته به نام «کونراد پاتریک» در مقابل او قرار داشت. در بیوگرافی او آمده بود که به همراه همسرش زندگی فقیرانه‌ای داشته و شش روز پیش در سن 75 سالگی مرده بود.

پاتریک اما اکنون دیگر یک کالا بود که با کد شناسایی BRC13112103 شناخته می‌شد. او بدنش را فروخته بود و هر اندامش ممکن بود تا چند روز دیگر به همراه یک فاکتور به یک گوشه از آمریکا ارسال شود.

سام جسد او را پس از قطعه قطعه کردن، در هفت بخش مختلف بسته‌بندی کرد. پای چپش باید به یک آزمایشگاه پزشکی در شیکاگو فرستاده می‌شد. شانه چپش را یک موسسه در لاس‌وگاس سفارش داده بود تا از آن در یک سمینار جراحی استفاده کند. سر و ستون فقرات پاتریک هم نصیب یک دانشگاه محلی در آریزونا شد. بقیه اندامهای او از جمله پای راست و زانوی چپش نیز در فریزرهای بزرگ شرکت قرار گرفت تا بانک چند میلیون دلاری اعضای بدن آن را کامل‌تر کنند.

رویترز می‌گوید بیش از یکسال است که صنعت فروش اعضای بدن در آمریکا را زیر نظر گرفته است؛ صنعتی که در عین اینکه به یک تجارت پرسود تبدیل شده است، کمتر اطلاعاتی درباره آن منتشر شده و نظارت چندانی نیز بر آن اعمال نمی‌شود.

طبق مشاهدات رویترز، این صنعت در نگاه اول شبیه به صنعت بسته‌بندی گوشت است. همزمان با تحویل یک جسد، تمام اندام‌های فرد فوت‌شده از سر تا ناخن انگشت جدا شده و فروخته می‌شوند. تا اینجای کار می‌توان وجود این صنعت را اگر به طور مستقیم به نجات یک انسان دیگر منجر شود یا به پیشبرد علم پزشکی برای نجات جان انسانها کمک کند، توجیه کرد اما آیا واقعا تمامی اجسادی که به چنین مراکزی در آمریکا اهدا می‌شوند صرف نجات جان انسان‌ها و انجام تحقیقات پزشکی می‌شوند؟

اسنادی که رویترز به آنها دست یافته و همچنین مصاحبه با کارگران سابق مراکز مختلفی چون مرکز منابع بیولوژیک و پرس‌وجو از خانواده افرادی که جسد خود را به چنین مراکزی اهدا کرده‌اند، از زوایای تاریکی از صنعت فروش اعضای بدن در آمریکا پرده بر‌می‌دارد.

رویترز در گزارش خود تصریح کرده است که بسیاری از یافته‌هایی که در طول تحقیقات خود به آنها دست یافته تاکنون در جایی بازگو نشده است و بسیاری در داخل آمریکا از مردم عادی گرفته تا خانواده افرادی که جسد خود را به این مراکز اهدا کرده‌اند، از جزئیات تجارتی که با اجساد اهداشده می‌شود باخبر نیستند.

فروش جسد به دلیل فقر مالی

به گزارش رویترز، اتکای صنعت فروش اعضای بدن در آمریکا بر وجود فقر در این کشور است. در واقع، این صنعت رونق و تجارت پرسود خود را مرهون خانواده‌هایی است که از استطاعت مالی لازم برای برگزاری مراسم تدفین برای درگذشتگان خود برخوردار نیستند. حتی بعضاً خود افراد فقیر نیز برای آنکه پس از مرگ پولی نصیب خانواده آنها شود، بدن خود را پیش از مرگ به این مراکز می‌فروشند.

در گزارش رویترز آمده است عمده اجساد در مراکز فروش اعضای بدن متعلق به افراد طبقه پایین جامعه است که درآمدی پایین‌تر از حد متوسط دارند.

دلالان بدن در آمریکا پس از ارتباط با یک اهداکننده یا خانواده او، رضایتنامه‌ای را برای امضاکردن به آنها می‌دهند که به زبان فنی نوشته شده و درک آن برای بسیاری از آنها که معمولاً از تحصیلات بالایی برخوردار نیستند، مشکل است. این رضایتنامه به دلالان و مراکز فروش اجساد این اجازه را می‌دهد که اجساد را تکه تکه کرده و هر بخش از آن را به قیمت‌های گزافی به مراکز مختلف بفروشند.

جالب آنکه در بسیاری موارد به دلیل عدم نظارت دولت بر این مراکز، اعضای بدن انسانهایی که جسدشان به این مراکز اهدا یا فروخته شده است، مجدداً از سوی دلالانِ بدن خریداری شده و در بازار سیاه به فروش می‌رسند.

در سال 2014، ماموران اف‌بی‌آی پس از حمله به یکی از مراکز غیرقانونی فروش اعضای بدن، بیش از 10 تُن جسد یخ زده شامل 281 سر، 241 شانه، 337 پا و 97 ستون فقرات کشف کردند.

استفاده غیرقانونی از اجساد در آزمایشات تسلیحاتی

نکته تاسف‌بار اینکه برخی از اجساد اهداشده به این مراکز در راستای اهدافی غیر از اهداف اعلام‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق گزارش رویترز، بسیاری از این مراکز از جمله «مرکز منابع بیولوژیک» که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، اجساد اهداشده را بدون هیچگونه حس انساندوستی یا مسئولیتی، به پیمانکاران نظامی می‌فروشند تا برای آزمایش‌های تسلیحاتی مورد استفاده قرار گیرند!

یکی از سخنگویان پنتاگون فاش کرد که مرکز منابع بیولوژیک تاکنون اجساد زیادی را برای آزمایش اثر تسلیحات جدید برروی انسان‌ها به ارتش و شرکت‌های مختلف تسلیحاتی فروخته است.

جالب آنکه طبق یافته‌های رویترز، تمام افرادی که بدن خود را به این مرکز اهدا کرده‌اند و سپس اجساد آنها سر از پایگاه‌های نظامی ارتش درآورده است، در فرم رضایتنامه خود صریحاً اعلام کرده بودند که حاضر نیستند جسد آنها جز برای اهدای عضو یا تحقیقات پزشکی، مورد استفاده دیگری قرار بگیرد.

اما صنعت پرسودی که تنها دلار را می‌شناسد، اجساد انسان‌هایی که با هدف نجات جان سایر انسان‌ها یا پیشبرد علم اهدا شده‌اند را در خدمت منافع شرکت‌های تسلیحاتی قرار می‌دهد تا تسلیحات مرگبارتری را برای کشتن انسان‌ها تولید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.
پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک کد خبر 846365 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن