Web Analytics Made Easy - Statcounter


 به گزارش «پارسینه»، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول کشتی را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در مورد آخرین وضعیت سانچی هم گفت «کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد با یک کشتی باری چینی، دچار آتش سوزی شد. 
 راستاد همچنین در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: «امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند».

او در گفتگو با ایرنا هم با اشاره به اظهارات خدمه کشتی باری چینی که با نفتکش ایرانی اصابت کرد، اطلاعات دریافتی از کشتی های امداد رسان، فرمانده چینی عملیات امداد و نجات و بررسی دیگر شواهد، گفت: «کارکنان و خدمه کشتی ایرانی در ساعت اولیه حادثه به دلیل انتشار گازهای سمی و شدت انفجار، متاسفانه جان باخته اند».

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش ها برای اطفا حریق و ورود به کشتی برای نجات پیکرهای خدمه، به رغم تمام تلاش ها، به دلیل انفجارهای پی در پی میسر نشد.

در همین حال، علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تا زمان ورود امدادرسانان به داخل کشتی امکان اظهار نظر قطعی درباره میزان و عمق فاجعه وجود ندارد، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه این مهم تا چه زمان میسر خواهد شد، گفت: هم‌اکنون تیم تخصصی امدادرسانان و کماندوهای ما به منطقه اعزام شده‌اند و اجازه ورود به محل حادثه و داخل کشتی را نیز دریافت کرده‌اند اما با توجه به اینکه به دلیل سوخت متراکم در کشتی و انفجارهای پی‌درپی امکان فعالیت امدادرسانی به طور کامل فراهم نیست، طبیعتا نمی‌توان با دقت کامل از جزئیات عملیات امدادرسانی صحبت کرد.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علل عدم همکاری کشور چین در عملیات امدادرسانی یادآور شد: «بنابر اخباری که در اختیار ما قرار دارد هم‌اکنون ۱۳ کشتی آتش‌خوار چینی به منطقه اعزام شده‌اند که در این صورت اخبار مربوط به کوتاهی چینی‌ها صحت نخواهد داشت. چراکه بیشترین میزان امدادرسانی و حضور کشتی‌های آتش‌نشانی از جانب کشور چین به منطقه اعزام شده است».
 اطلاعات تکمیلی افزوده خواهد شد.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت بوئینگ نخستین ماموریت استارلاینر خود را در تاریخ ششم ماه می‌سال جاری و کمتر از ده روز دیگر در یک پرواز آزمایشی حیاتی برای ناسا به فضا پرتاب می‌کند تا نشان دهد کپسول فضایی تجاری خود برای انتقال خدمه این سازمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده است.

آزمایش پرواز خدمه استارلاینر در یک ماموریت یک هفته‌ای از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا راه اندازی می‌شود. 

مقامات آژانس ناسا ساعاتی پس از پایان تمرین گفتند، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز فضانوردان ناسا در این ماموریت تاریخی آزمایش حیاتی لباس را قبل از پرتاب به پایان رسانده‌اند.

آنها در یک پست وبلاگی در روز جمعه نوشتند: ویلمور و ویلیامز یک سری از نقاط عطف روز پرتاب را از جمله هماهنگ‌سازی، کار در شبیه‌ساز عرشه پرواز و کار کردن با همان نرم‌افزاری که در حین پرتاب استفاده می‌شود را عملیاتی کرده و اکنون همه چیز آماده شروع این پرتاب تاریخی است.

این تمرین در مرکز فضایی کندی ناسا در اورلاندو، فلوریدا انجام شد و شامل یک روند شمارش معکوس با فضاپیمای استارلاینر بود که بالای موشک اطلس‌وی قرار دارد و آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند.

نخستین مأموریت استارلاینر با فضانوردان، با هدف صدور گواهینامه این فضاپیما برای ماموریت‌های شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی که ممکن است از سال ۲۰۲۵ آغاز شود، صورت می‌گیرد.

بوچ ویلمور، فرمانده آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر و خلبان سونیتا ویلیامز، جت مافوق صوت T-۳۸ ناسا را پس از یک پرواز کوتاه از میدان الینگتون در هیوستون در نزدیکی مرکز فضایی جانسون، در تأسیسات پرتاب و فرود مرکز فضایی فرود آوردند.

مأموریت یک هفته‌ای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، آخرین سفر آزمایشی برای استارلاینر بوئینگ است تا ثابت کند برای پرواز‌های عملیاتی خدمه ناسا آماده است. در پایان ماموریت، استارلاینر با چتر به زمین و در جنوب غربی ایالات متحده فرود می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد