Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم‌های جدید وشگفت انگیز بازی، که هدفشان این است تا سطح بالاتری از تجربه بازی‌های ویدئویی را ارائه دهند، در نمایشگاه "لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس"(CES 2018) به معرض نمایش گذاشته شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این سیستم‌ها از بازی که به شما این امکان را می‌دهد از نقطه دید یک پهپاد همه چیز را ببینید تا یک جوی استیک واقعیت مجازی که با پا کنترل می‌شود، همگی در نمایشگاه CES امسال حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله دیگر سیستم‌های جدید بازی حاضر در نمایشگاه می‌توان به پلتفرم‌های"واقعیت مجازی" (VR) و"واقعیت افزوده" تا ربات‌های خانگی مبارز اشاره کرد. 

شرکت "اسکور آف"( Square Off) که برترین شطرنج‌های دنیا را ارائه می‌دهد، در نمایشگاه CES 2018  یک صفحه شطرنج هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که با استفاده از یک بازوی رباتیک مخفی و آهن ربا مهره‌ها را توسط خودشان به حرکت در می‌آورد.

 شرکت "درون انترکتیو"(Drone Interactive) نیز که انقلابی در عرصه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در دنیای سرگرمی بوجود آورده، یک بازی شگفت انگیز را دراین نمایشگاه ارائه داد که ترکیبی از "هواپیماهای بدون سرنشین" و "واقعیت مجازی" است و به  شما این امکان را می‌دهد تا از نگاه فردی که یک سفینه کوچک را هدایت می‌کند، محیط را بنگرید.

این دو، تنها مثالی از سیستم‌های جدید نوآورانه و خلاقانه بازی ویدئویی در این نمایشگاه هستند.

بعض از بازی‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، تنها با هدف سرگرمی ارائه نشده‌اند. به عنوان مثال، شرکت "سنس آرنا" (Sense Arena) که مجموعه‌های جامعی از آموزش بازی‌ها ارائه می‌دهد، یک سیستم واقعیت مجازی را ساخته است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی vive و یک "کوله پشتی متصل شده" کار می‌کند تا سبب بهبود مهارت‌های کاربر در هاکی شود.

هدف ساخت این دستگاه این است تا به توسعه مهارت‌های شناختی که به توانایی‌های  فیزیکی روی یخ تبدیل می شوند، کمک کند.

یکی دیگر از شرکت‌ها، یک "اهرمک" را به نمایش گذاشت که "وسیله هدایت 3 بعدی" نامگذاری شده است که سبک "پدال" است و می‌تواند حرکات کاربر در واقعیت مجازی را کنترل کند.

شرکت سازنده اعلام کرد که این سیستم می‌تواند برای انواع فعالیت‌ها در یک بازی "واقعیت مجازی" از راه رفتن و رانندگی تا پرواز مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم ساخته شده توسط "درون انترکتیو" با هدف استفاده در مسابقات و دیگر حوزه‌های سرگرمی طراحی شده است.

این سیستم از دو هواپیمای بدون سرنشین کوچک در صفحه مشبک استفاده می‌کند که می‌تواند با استفاده از یک دسته کنترلگر "ایکس باکس" اجرا شود. 

با این هدست واقعیت مجازی می‌توان دقیقا همان چیزی که از یک هواپیمای بدون سرنشین دیده می‌شود را مشاهده کرد و هم‌چنین حشرات طراحی شده در این بازی را نابود کرد. البته لازم نیست نگران سقوط حین این بازی باشید.

زیرا این سیستم از یک سقف مجازی و دیواره‌های مجازی استفاده می‌کند تا هواپیماهای بدون سرنشین را از برخورد با اشیاء اطراف در حین بازی محافظت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، پیش از ظهر امروز(یکشنبه  شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست خبری این رویداد پاسخگوی خبرنگاران بود.

 احمدوند در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره احتمال ارائه کتاب های بدون مجوز و مسئله دار در سامانه فروش مجازی کتاب پرسیده بود گفت: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فروشنده کتاب ها یا ناشران هستند و یا کتابفروش‌ها؛ بنابراین  هرکسی نمی‌تواند هر کتابی را که دوست دارد بارگذاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این سامانه کتاب هایی بارگذاری می‌شوند که قبلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.امکان این که کتابی خارج از این دایره در سامانه ارائه شود وجود ندارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: با این حال نظارت لازم در این زمینه وجود دارد تا اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پستی بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟