Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@19:49:48 GMT

بزرگداشت اکبر عبدی در فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۸۲۱۱

بزرگداشت «اکبر عبدی» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود ناطقان: به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اکبر عبدی بازیگر 57 ساله سینمای ایران، از جمله هنرمندانی است که علاوه بر برخورداری از جایگاه ویژه مردمی و محبوبیت در بین نسل‌های مختلف، از جهت نقش‌آفرینی‌های متفاوت و جوایزی که از آن خود کرده، از جمله بازیگران موفق سینمای ایران در ادوار جشنواره فیلم فجر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجاره‌نشین‌ها (داریوش مهرجویی)، گراند سینما (حسن هدایت)، ای ایران (ناصر تقوایی)، دزد عروسک‌ها (محمدرضا هنرمند)، سفر جادویی (ابوالحسن داودی) از جمله شاخص‌ترین کارهای عبدی در دهه اول فعالیت سینمایی بود اما بی‌شک بازی ماندگار او در مادر (علی حاتمی) که برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به ارمغان آورد، نقطه اوج فعالیت‌ این هنرمند به شمار می‌رود.
عبدی که حالا علاوه بر فعالیت‌های تلویزیونی و تئاتری، تجربه بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را دارد، از ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان و هنرپیشه تا کارهای شاخص این سال‌هایش مثل اخراجی‌ها، خوابم می‌آد، رسوایی، قندون جهیزیه و... همواره با امضای خود، به آفرینش خلاقانه و پرانرژی نقش‌ها پرداخته و به یک میزان مورد توجه مردم و کارشناسان واقع شده است.
او که کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر را در کارنامه دارد، در دوره هشتم جشنواره برای فیلم مادر و در دوره سی‌ام جشنواره برای فیلم خوابم می‌آد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به دست آورده و سه بار (در دوره یازدهم برای فیلم هنرپیشه، در دوره هفدهم برای فیلم جنگجوی پیروز و در دوره سی و یکم برای فیلم رسوایی) نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است.
بنا بر این گزارش، امسال بزرگداشت «منوچهر اسماعیلی» صداپیشه، «محمدعلی نجفی» کارگردان و «اکبر عبدی» بازیگر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 به دبیری «ابراهیم داروغه‌زاده» برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا برچسب ها: بزرگداشت اکبر عبدی ، جشنواره فیلم فجر

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی

مراسم سومین روز درگذشت زهرا شجاعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ۹ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع زهرا شجاعی امروز - چهارشنبه ۸ فروردین از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از مقابل منزل وی در خیابان فروردین غربی، پلاک ۱۸، به سمت مسجد الزهرا در خیابان شهید عراقی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سومین روز درگذشت وی پنجشنبه ۹ فروردین از ساعت ۱۳ و ۳۰ تا ۱۵ در مسجد «رسول اعظم» در تقاطع خیابان گیلان‌ و شهید عراقی، برگزار می‌شود.

زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب و رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات روز گذشته بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!
  • (تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • خاطره خنده دار اکبر عبدی از آجیل عید نوروز
  • دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر منصوب شد