Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@19:38:53 GMT

پوشش ۱۰۰درصدی روستاهای اردکان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۸۳۱۰

پوشش ۱۰۰درصدی روستاهای اردکان

یزد - رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : پوشش روستایی طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این شهرستان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، امیر ولی عضد زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: امسال با اجرای این طرح ، ۷۳۳ کودک ۳تا ۶ ساله روستاهای ( ترک آباد ، خرانق، ساغند ، رباط پشت بادام ، مزرعه نو و عقدا ) و ۳۴۲۰ کودک شهری در اردکان با دستگاه بینایی سنج مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۳۵۹ مورد ، مشکوک تشخیص داده شده و برای بررسی بیشتر به متخصصان ارجاع داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف کلی طرح غربالگری تنبلی چشم را ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان دانست و افزود: آمبلیوپی یا تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک‌چشمی و یا گاهی دوچشمی است که اگر به‌موقع تشخصی داده شود در بسیاری از موارد قابل‌پیشگیری است و بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر شش‌سالگی است.

عضد زاده تصریح کرد: این طرح از اول آبان ماه تا پایان سال تحصیلی در مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها ، مراکز بهداشت مناطق شهری و روستایی اجرا شده و همچنین روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل اداره بهزیستی شهرستان صورت می پذیرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز برگزار شد که در یکی از بازی‌ها، تیم‌های چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک باید در ورزشگاه شهید نصیری یزد به مصاف هم بروند.

در شرایطی که سازمان لیگ هنوز زمان برگزاری این مسابقه را اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسید این بازی فقط باید در تاریخ 27 اردیبهشت انجام شود تا تداخلی در برنامه بازی‌های دو تیم به وجود نیاید و بتوانند به مسابقات لیگ برتر و لیگ یک برسند.

آلومینیوم اراک روز 22 اردیبهشت میزبان صنعت نفت آبادان است و روز یکم خردادماه باید در شهر سیرجان به مصاف گل‌گهر برود و رقابت حساسی را بین تیم‌های نیمه بالای جدول برگزار کند که طبق اعلام سازمان لیگ، بین این دو مسابقه باید رودرروی چادرملو اردکان قرار بگیرد.

چادرملو اردکان هم روز 19 اردیبهشت میزبان خوشه طلایی ساوه خواهد بود و روز 31 اردیبهشت هم مقابل مس کرمان قرار می‌گیرد که طبق برنامه دو تیم، فقط یک تاریخ مشخص می‌تواند میزبان دیدار این تیم برابر آلومینیوم اراک باشد.

فشردگی مسابقات آلومینیوم اراک در لیگ برتر و زمان طولانی که بین دو دیدار لیگ یکی چادرملو اردکان وجود دارد، موجب می‌شود تا سازمان لیگ احتمالا تاریخ 27 اردیبهشت را برای دیدار شاگردان سید مجتبی حسینی و سعید اخباری انتخاب کند.

دیگر خبرها

  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند